30.7.12

Geneze sporu

Protože se mě lidé ptají, jak je možné, že došlo k takové roztržce, podávám zde vysvětlení.
Hedvíčka neznám osobně, jen z četných telefonátů a e-mailů, téměř jedno desetiletí. Převáděl jsem jeho povídky místy do spisovnější češtiny a opatřoval texty diakritikou. Když měla být vydána jeho první kniha Jak Paroubek kradl salámy s názvem jedné jeho povídky v titulu, začal jsem se zajímat, jakým mechanismem se octl s ním na vojně. Absolventem Hedvíček nebyl, neměl vysokou školu, musel být tedy mladší než Paroubek a to nesedělo s tím, co mně řekl. V předchozích telefonátech mi jednou udal svůj rok narození 1952, podruhé 1950, a jak jsem zjistil, jinému emigrantovi tvrdil, že je ročník 1949. Myslel jsem si tehdy, že se chrání proti lidem v ČR jemu nepřátelsky naladěným - ale proč vůči mně, jenž tvořil CS-magazín, který on držel na svém serveru? >>>>>

Žádné komentáře:

Okomentovat