7.5.11

Kde to žijeme?

Žádost spojená s prosbou o finanční příspěvek na bydlení.
Tímto si podávám žádost o příspěvek na bydlení, jelikož jsem se dostal díky veškerému  zdražování na hranici bídy. Na začátku každého měsíce dostávám od státu od letošního roku po úpravě 6.820 Kč, což je už dneska neúnosné. Celý život jsem pracoval a protože jsem pár let před důchodem těžce onemocněl se srdcem, sloužil jsem na vrátnici v podniku Lias Vintířov. Tam jsem měl malý plat a to se mi to projevilo i na výši důchodu. Když dostanu kolem 1. dne v měsíci důchod, musím samozřejmě zaplatit všechny pohledávky, jako jsou: nájem, elektřina, plyn, půjčka na TV, mobil, půjčka na instalaci nových dveří, (z těch starých už lezla dřevotříska), na obědy (vozí mi je v kastrůlcích 3x týdně – tím pádem mám v tyto dny alespoň jediné teplé jídlo), jinak si mažu chleba margarinem, nebo povidlami. Přibližně 14.dne v měsíci mám vše zaplaceno a zbude mi do konce měsíce tak 5.00 Kč.To , že si nemohu nic koupit (ani nové bačkory), je jasné Jak jsem se již zmínil, všechno podražilo a tak z ničeho nic najednou dlužím na nájemném kolem 3.000 Kč. Budu to muset nějak splácet a jíst ten chleba už jen suchý. Je jasné, že nepiji, nekouřím a za děvčaty nechodím a přesto žiji jako žebravý mnich. Věřím tomu, že se v některém z dotyčných úředníků probudí svědomí a mě jako člověku,
který bojoval i za jeho svobodu (Charta 77) pomůže tím, že dá souhlas k dotyčnému příspěvku.

Děkuji – Ladislav Nykl
1. máje 630  Chodov u Karlových Varů 35735
mobil: 739335020

Kde to sakra žijeme??? 
Se svolením Vaška Sádla zveřejňuji následující otřesný příběh. Příběh, který vám možná otevře oči a přestanete ( stejně  jako já žít v domnění, že až vám bude nejhůř, stát (záchranná # služba) se o vás postará. Autorem následujícího textu je Vašek  Sádlo, majitel firmy Savex Ltd. V pondělí na mě zvonila sousedka a  prosila mě abych zavolal Petrovi (syn ) záchranku že je mu strašně  špatně. Hned jsem točil 155.  Ozvala se mi operátorka a chtěla paní k # telefonu, aby zjistila, o co vlastně jde. Potom nám řekla, že jezdí jenom k bezvědomí, nebo k nehodám a dala nám číslo na  ošetřujícího lékaře. Lékaře nebylo možno sehnat, neb má dovolenou, a lékař  , který ho  zastupuje, je vylepen na dveřích ordinace i s kontakty ( jak jsem se dozvěděl dnes ). Bohužel jsem byl nepojízdný a volal jsem i  na magistrát Plzně, kde mi taky nedokázali poradit, co se má  v takovém případě udělat.  Včera Petr zemřel a až potom přijela záchranka.  Po smrti Petra jsem znovu volal na 155 a poděkoval jim za jejich  skvělou spolupráci, že kamarád nám díky jejich nezájmu zemřel. Arogantně mi operátorka řekla:  " Co si to dovolujete - nás tohle ale vůbec  nezajímá a položila telefon. Je mi z toho děsně těžko. Stát se  VYSRAL na občana v té nejhrůznější podobě, jak to jenom jde. Včera jsem byl podat Trestní oznámení na PČR pro neposkytnutí  sanitky operátorkou na 155 v ohrožení života. Celou věc jsem s policisty  detailně probral a závěr je takový: Trestní oznámení podat sice ze  zákona můžu, ale ze zkušenosti mi řekli, že na nějaké  řešení je  minimální šance a celá věc vyšumí do ztracena. Protože na 155 sedí jenom člověk, který se rozhoduje podle toho jestli uzná, že volající oznamuje skutečně ohrožení života. A že někdo zvrací a nemůže chodit, je prostě málo - může se  klidně jednat o opilce. Nehledě na to, že se k dané věci budou vyjadřovat znalci - doktoři a doktor doktora neshodí. Mám prý přesvědčit matku zemřelého, že si může  podat Žádost o prověření postupu na Měststé ředitelství policie. Ještě jsem chtěl, aby mi poradili, kdybych se náhodou znovu ocitl v podobné situaci, co mám vlastně dělat?
Odpověď mě šokovala:  Je třeba, abyste při hovoru s operátorem uváděl daleko horší situaci,  než ve skutečnosti je, jedině tak máte šanci, že Vám záchranka pojede na pomoc! Z vlastní zkušenosti mi policista vyprávěl, jak až na třetí výzvu policie mu dispečer 155 poslal sanitku pro postřeleného chroptícího  občana. A nevěřil, jak se personál záchranné služby dokáže děsivě chovat k lidem, je to na hraně zákona. Dále jsem kontaktoval Magistrát města Plzně a celou věc konzultoval s vedoucí odboru sociální a zdravotní péče o občany.  Celkem se  zhrozila, ale na druhou stranu jí to ani moc nepřekvapilo, neb přichází každodenně do styku s doktory, kteří jenom chtějí, aby jim propláceli stále větší faktury a vlastně potřebný člověk je až někde na  konci systému - závěr našeho hovoru byl ten, že je to chyba systému, v kterém snadno může někdo udělat špatné rozhodnutí. Nakonec jsem kontaktoval Romanu Vébrovou z TV Nova, kterou jsem s celou věcí seznámil,  řekla, že je to děsný a snad připraví o celé věci  zpravodajskou reportáž,  už jenom proto, aby občané věděli, jak volat na 155, aby jim skutečně záchranka přijela - prostě je v bezvědomí, je v ohrožení života - tohle musí jednoznačně v telefonu zaznít a pak záchranka musí  dojet! Dnes ráno mi maminka zemřelého přinesla Petrovo parte a bonboniéru, že jsem byl jediný, kdo o Petra v nouzi projevil zájem.  Vzal jsem parte a bonboniéru a osobně jsem jí dovezl řediteli Plzeňské záchranné služby.Dostal jsem se jenom k ředitelově asistence, kde jsem  jí předal se slovy: V pondělí jsem Vám volal na 155, že  soused zvrací a nemůže chodit-sanitku jste mu neposlali, protože podle vašeho názoru nebyl v ohrožení života, bohužel soused zemřel a tady  máte bonboniéru a parte za vaši perfektní práci. Sem se otočil a zhnusen odešel.  Petrova maminka nechce podávat žádné Trestní oznámení ani stížnost, je z toho úplně na hadry - nejvíc jí drtí, že se na něj všichni vykašlali.  Moje ponaučení je, že zde v naší republice je  daleko
katastrofičtější stav morálky, než si vůbec kdo dovedete  představit! A malý dovětek na závěr: Před chvílí jsem mluvil s kamarádem, co měl těžce nemocnou  manželku. Věděl, že její konec je  jenom otázka času a celodenně se o ní staral měl jí doma na lůžku. Teď v neděli mu zemřela. Zavolal k ní doktorku z pohotovosti. Doktorka  přijela a slova, který mu řekla, mu prý budou do  konce života znít v uších:
" Ano Vaše manželka je mrtvá - dáte mi 30 korun ". Franta konsternován tímto prohlášením došel pro peněženku a podávajíc jí  padesáti korunu, jí povídá jak ve snu: " Mám jenom padesátikorunu".Nato ona jí od něj vzala, strčila do kapsy a se slovy: " já taky nemám drobný zpátky " odešla pryč.
Prostě z některých doktorů  se staly opravdové kreatury.
Václav Sádlo/ Savex Ltd.
přepošlete prosím dál


11 komentářů:

  1. Anonymní8:27

    ano, také se ptám - kde to žijeme, copak "takhle" má vypadat demokracie, to sem zavádějí "naši" politici tuhý středověk? a my jen "držíme hubu"? Co jsme to za hlupáky?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní8:51

    Jak to tak kolem sebe sleduji, tak je politikům všechno "jedno" - pro politiky už nejsme lidi - jsme pro ně pouhým zdrojem peněz.Ze všech stran jsme zcela bezskrupulózně přehlíženi, nyní ten strašný "příběh" saniťáků - kdy díky jejich "lemplovství" zemřel člověk a nikoho to nezajímá, nikdo se nad tím nepozastavuje, nikdo není "volán" k odpovědnosti!!Já jsem si zažila před měsícem stejnou ignoranci, či spíše "sprosťárnu", na infekčním odd. v nemocnici na Bulovce, ale naštěstí jsem to přežila i když nejsem zcela v pořádku, protože jsem sice 4 dny - ležela v nemocnici, ale nebyly mě podávány žádné léky!! Je to tady naprosto strašný, myslím si, že když to bude takto pokračovat, vypadá to že lidi se půjdou politiků "zeptat", jak to vlastně s námi myslí? a jestli je vůbec zajímá, jak je tady obecně - s občany nakládáno?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní9:55

    V Praze se zvýšilo nájemné o 24 %, a to bez ohledu na kvalitu bytů, a při "návštěvě" obchodu s potravinami, to také není nic pro zasmání, všechny potraviny jsou stále dražší a dražší. Ale příjmy zůstávají stále stejné. Pokud budou páni "politici" tímto způsobem pokračovat v tzv. reformách, jak budou "žít" lidé s nízkými příjmy. Budou platit nájem, nebo budou jíst, a pak se ještě bude "reformovat" zdravotnictví, to jest : pobyt v nemocnici 200.- kč, poplatek u lékaře 100.-kč - pak možná uvidíme i cosi, co se jmenuje "občanské nepokoje"? Poslouchala jsem v metru : pracuje jen manžel - "bere" čistého 15.000.-, máme dvě děti, kdyby obě děti onemocněly a musely do nemocnice, tak zaplatíme denně 400.- kč - za 10 dnů pobytu : 4.000.- kč. Kde bychom na to vzali? Jak budou podobné případy "řešit" naši REFORMÁTOŘI?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní10:35

    Kam míní, "naši" mocní - TU REFORMU - VYREFORMOVAT ? Přestanou teprve tehdy až budou všichni občané s "průměrnými příjmy", hladoví, nemocní a na ulici - nebo kdy to skončí? Je to ostudné, dívat se po velmi starých - zdůrazňuji, ale čisťounkých lidech, jak v obchodě s potravinami - schováni za regálem ukusují nezaplacený rohlík..Takhle si představují, "naši" REFORMÁTOŘI, TU REFORMU? Takže, lidé s nízkými příjmy - zaplatí vysoké nájemné a najíst se půjdou "ukradených rohlíků" do supermarketů?( je to ostuda) - Takhle si "naši" mocní představují, že má vypadat kapitalismus - ano ale to byl raný kapitalismus 19 století?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  5. To je opravdu strašné. Každý den děkuji Bohu, že mi kdysi dal sílu odejít.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní0:59

    Vážený pane Nykle,
    je to ostudné jak s námi lidmi, zacházejí "naši" mocní, kteří by NÁM OBČANŮM, podle Ústavy ČR čl.2) odst.3) měli "SLOUŽIT" - neboť v tomto článku se píše, že :"STÁTNÍ MOC SLOUŽÍ VŠEM OBČANŮM", ale "naše" státní moc se STARÁ POUZE A JEDINĚ O SEBE A SVŮJ PROSPĚCH!
    Obraťte se na radnici, ať Vám laskavě poradí a pomohou, že jste se, dostal - ne vlastní vinou, do situace že MÁTE NOUZI a to znamená, že buď zaplatíte nájem a nebudete jíst, nebo opačně, koupíte si chleba ale budete bydlet na ulici!!!
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní6:41

    To, co je zde a nejen zde v CR je opak demokracie. Zlodejske radeni nemuze a ani neni obrazem demokracie, kde se snoubi odpovednost s pravy. Tedy prava a odpovednost jsou dve protilehle strany jedne mince, kterou muzeme nazvat DEMOKRACIE. Ne nahodou lide, kteri si uvedomovali a uvedomuji tento rys, nutny rys demokratickeho spoluziti, vyzdvihuji vytycenou vyzvu T.G.M. vsem v tehdejsim Ceskoslovensku a to "NEBAT SE A NEKRAST!"

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní10:27

    Nejsme ani demokratický ani právní stát, netuším, jak by se "to" - co se v této zemi děje, dalo nazvat? Jsou tu zákony, jsou tu instituce, tak jak to má být, ale nic nefunguje. Ale chybí tu především morálka a od toho se všechno odvozuje.. Protože lidem chybí ta morálka, tak ani nevnímají, co se může a co už ne.. Proto lidem nevadí, že se tady stále zvyšuje korupce, která není trestaná, ani nevnímají, že korupce je zlodějna, nikdo není pohoršen tím, že se na Plzeňské právnické fakultě vesele obchodovalo s tituly, že za to není nikdo potrestán, nám čecháčkům jednoduše nevadí nic, jsme svolni se vším a většina lidí se snad i domnívá, že to tak má být, a že je to takhle ten nejsprávnější kapitalizmus...
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní22:39

    :D Hoax, znáte to slovo? Příběh je to vymyšlený...

    OdpovědětVymazat
  10. Re:Hoax

    Franka Nykla znam nejaky ten patek, pred 50ti lety byl kamarad meho bratra Jardy. Frank je nemocny uz nekolik let.

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní7:38

    morálka je v hajzlu a z toho se odmotává všechno ostatní.kapři si rybník nevypustěj sami a my sme na to krátký.

    OdpovědětVymazat