29.3.11

Jak snadno se zbavit pacientů, je to jednoduché - sice je přijmout do nemocnice, ale neposkytnout jim žádnou lékařskou péči :

Myslím si, i přes nehezkou zkušenost,kterou mám právě za sebou -  že lékař je poslání – a určitě zcela nenahraditelná profese, ale  nemyslím si, že každý člověk, který vystuduje medicínu, umí být lékař – některý, totiž  neumí být ani člověk…

26.2.2011 jsem onemocněla zcela banálním průjmem, ke kterému se bohužel přidala teplota a protože ta nepříjemnost trvala již týden a neopouštěla mě ani teplota - a to i přes Paralen a Coldrex i přes všechno živočišné uhlí, jako poslední jsem zkusila Smectu, po které jsem se bohužel, neboť jsem alergik, osypala..Znamenalo to, že není v mých silách se té choroby sama zbavit, obrátila jsem se proto na naši paní doktorku a té se zdál týden zvýšených teplot a střevních potíží  docela dost, a proto mě doporučila  raději nemocnici.

A tak jsem se ocitla 4.3.2011 -  po poledni na ambulanci Kliniky infekčních nemocí, Fakultní nemocnice Na Bulovce. Konečně, oddechla jsem si, tady mě pomohou a už se nemusím bát....Ale to byl omyl -  to co následovalo - vůbec nebylo hezké, a také jsem se s něčím podobným nikdy nesetkala, a ani jsem o ničem podobném nikdy  neslyšela -  aby lékař u kterého hledá pacient logicky pomoc,si  vzal toho bezmocného pacienta jako terč výsměchu a urážek...Chtěla bych zdůraznit, že jsem se nikdy s podobným jednáním, které mě následně "předvedla" na ambulanci, toho.4.3.2011 -  službu konající paní doktorka -  ve vztahu pacient – lékař, nesetkala.. Službu měla mladá půvabná blondýnka, jejíž jméno mě zůstalo utajeno( s chováním které jsem nepochopila a doposud nechápu).

To že mě nenabídla abych se posadila,když viděla že se sotva držím na nohou, byla drobnost,  měla jsem teplotu a ten již zmíněný střevní problém. Paní,oslovila mě paní doktorka, jak to, že jste si dovolila přijet rovnou v noční košili, já Vás přece nemusím přijmout, to že máte průjem a zvýšenou teplotu, není důvod, abych Vás přijala, mohu Vám nechat udělat odběry a poslat Vás domů ať se o Vás postará rodina(jak laskavé). Protože mě bylo velice špatně, tak jsem se snažila ten již přítomný konflikt nezhoršovat, a řekla jsem pí doktorce, že manžel je postižený, pohybující se pouze pomocí francouzských holí,  a ten že se o mě těžko může starat( a mě, že do nemocnice poslala naše paní doktorka,  protože usoudila, že týden trvající střevní potíže, již potřebují odbornou pomoc)..paní doktorka zcela pominula maličkost, že mě do nemocnice poslala obvodní lékařka a de facto mě napadla, že si jdu do nemocnice odpočinout, zřejmě právě proto že je můj manžel invalida a pak dodala, že asi patřím mezi lidi, kteří jsou raději v nemocnici, nežli doma.

 Protože paní doktorka seděla u počítače,tak jsem jí řekla ať se podívá kdy jsem byla naposledy v nemocnici, ale že jí pomohu, že to bylo  v roce 1981, ale tehdy a tam, bylo to v Motolské nemocnici,se lékař -  choval jako člověk - nyní vidím, že situace se za těch 30 let značně změnila, minimálně tato paní doktorka, zřejmě nemá potřebu se chovat, ani jako lékař a už vůbec ne, jako normální člověk...No a co si od toho pobytu v nemocnici, paní, slibujete(se ptala laskavě paní doktorka), protože mě bylo velice mizerně, tak jsem zcela po pravdě řekla, že od nemocnice logicky očekávám pomoc, nakrásně právě proto jsem v nemocnici,, vyšetření, poté postel a infuze, které doplní to co mě týdenní nemocí odešlo, což jsou minerály a nevím co všechno ještě...Na to odtušila paní MUDr., co že si myslím, že v těch infuzích je, že na Bulovce tam dávají jen vodu z vodovodu a žádné minerály, jak já se zřejmě mylně domnívám, a že se mohu tedy rovnou napít u nich z kohoutku, a nemusím se dožadovat nějakých infuzí, zeptala jsem se pí doktorky jestli se domnívá, že takhle se má chovat lékař k pacientovi, ale na to mě zůstala odpověď dlužna...

Pak napsala, že v úvodu byly teploty, zvracení, a to již není(jak na to přišla netuším, protože jsem zvracela, měla zvýšenou teplotu a ten střevní problém, a právě proto jsem jela do nemocnice) a jí, že nepřipadám dehydratovaná, ale že trvám na příjmu, proto vyhověno.....

Byla jsem přijata, ale lékařská péče se odvíjela přesně podle představ půvabné paní MUDr. - infuzi jsem dostala jen jednou, ačkoliv ostatní pacienti měli stejné problémy jako já tj. střevní, a všichni dostávali infuze, a po třech dnech odcházeli domů, zatím co já, de facto v prvních dnech vůbec  neléčená jsem tam byla 11 dnů..protože jsem nedostávala infuze, ani žádné léky proti průjmu, paní sestřičky mě sice nabízely smectu, ale po té jsem se osypala(což jsem sdělila půvabné paní doktorce, ale ta to nepovažovala za nijak důležité a napsala do zprávy, že jsem měla,“drobnou alergickou reakci na čaj) no tak to sestřičky vyřešily jednoduše a nedávaly mě nic, stále jsem se domáhala infuze, ale nedostala jsem ji, jedna paní sestřička řekla, že infuze dostávají všichni pacienti, kteří mají střevní potíže,, kromě mě a jednoho třicetiletého muže..a tak mě sestry vysvětlovaly, že to musím doplnit pitím čaje, na otázku, jestli čaj obsahuje nějaké minerály, či proti-průjmová léčiva, na mě hleděly poněkud s despektem. Měla jsem nadále střevní potíže a teploty, ale nedostávala jsem v začátku vůbec žádné léky, nějaká lékařka mě sdělila, že až bude po všech vyšetřeních, že dostanu  antibiotika, antibiotika jsem dostala až po 7 dnech.

Ačkoliv jsem byla do nemocnice přijata se zvýšenou teplotou a střevními obtížemi, tak nikoho, moje zvýšená teplota či bolest hlavy příliš nezajímaly, když jsem se domáhala alespoň prášku proti bolení hlavy, tak mě paní sestřička sdělila, že mě nic lékař nenapsal - proto mě nemůže nic dát,..teplota mě sice byla pravidelně měřena,ale když jsem se ptala, jakou  mám teplotu, tak mě jedna sestřička sdělila, že to nesmějí pacientům sdělovat..

 Z nemocnice jsem byla propuštěna po 11 dnech, (ve zprávě je, že v celkem dobrém stavu) sice bez střevních potíží, ale z obrovským pocitem stále přítomné únavy, jejíž původ mě nikdo nebyl ochoten sdělit..

Nevím proč jsem byla takto podivně neléčena, netušila jsem, že je takovéto jednání v nemocnici - kam jsem se obrátila o pomoc - vůbec ..možné..
Marie Dubanová

10 komentářů:

  1. Anonymní18:35

    Pani Dubanova, vase nazory na ceskou spolecnost jsou asi zname a dost mozna, mam i ja neprime dukazy, ze padesata leta se vraci a jsou tu kategorie lidi. Pripomina mi to pol. vtip, ktery se rikal za husakovskeho okupacniho komunistickeho rezimu.

    "Vite / vis, kolik je trid v konusticke spolecnsoti? Nevim. Prvni skupina jsou tzv. trpitele komunismu. Druha skupina jsou budovatele komunismu. Tech je nejvice. Treti skupina jsou uzivatele komunismu a posledni skupina, ta mocenska, jsou majitele komunismu."

    Jak mi to zapada nejen do vaseho pribehu, ale do stavu soucane posametove ceske spolecnosti. I s tou kadrovou praci.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní7:59

    Dobrý večer, neměla jsem ani tušení, že mohou být tak strašné podmínky a dokonce ve Fakultní nemocnici Bulovka. Mám manžela po těžkém úrazu, takže si "pobyl" v několika nemocnicích a rehabilitačních ústavech - za ty roky své nemoci..Za všechnu péči, které mu byla věnována, jsem znala jen slova obrovských díků..Že by bylo možné cosi podobného co jsem si "vyzkoušela" já, to mě nenapadlo ani ve snu.
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní20:01

    Článek jsem poslala jako stížnost - na Kliniku infekčních nemocí, Fakultní nemocnice Na Bulovce.
    Přišla mě tato reakce :"Odpovědět

    Martina Kubátová komu: mně
    zobrazit podrobnosti 8:51
    Dobrý den,
    vaši stížnost předám prim. MUDr.H.Roháčové, Ph.D. Odpověď očekávejte v 30-ti denní zákonné lhůtě.
    S pozdravem a přáním hezkého dne.

    M.Kubátová

    Klinika infekčních, parazitárních a tropických nemocí
    Fakultní nemocnice Na Bulovce
    Sekretariát
    Budínova 2
    180 81 Praha 8

    Tel: 266 08 2642 (2473)
    Fax: 283 840 504
    Uvidím, co na to bude říkat paní primářka. Jsme doma od 15.3., jsem stále velice unavená a mám před sebou řadu vyšetření a obávám se, že mě čeká nemocnice. V tom případě je to na žalobu, pro lemplovství nemocnice, šla jsem tam s banálním průjmem(léčení pacienti odcházeli po třech dnech domů) a protože jsem nebyla léčená, tak jsem dopadla tak, že půjdu do nemocnice znovu..
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  4. Anonymní22:31

    a takto jsem odpověděla :
    Vážená paní Kubátová,
    přeji dobrý den, samozřejmě že z toho, že na odpověď mám čekat 30 dnů, neviním Vás, ale vůbec nechápu, že paní primářce nestálo za to, aby se laskavě a okamžitě omluvila, možná, že netuší, že by se to slušelo..Nakrásně z chování pí doktorky z ambulance je vidět, že se tam na slušnost, ani na péči o pacienty příliš nehledí.. Z mé stížnosti je evidentní, že mě "zpovykaná" paní doktorka(jejíž jméno mě zůstalo utajeno) nejen zpourážela, ale odmítla poskytnout pomoc, a nakrásně svými "bláboly" o tom, čím plní - "Klinika infekčních nemocí, Fakultní nemocnice na Bulovce" infuzní nádoby, udělala ostudu i nemocnici. Kdyby se paní primářka laskavě obtěžovala a měla zájem se podívat, jak vypadala moje 11 denní léčba, tak by na to zajisté nepotřebovala 30 dnů.

    s úctou
    marie dubanová

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní23:29

    Vzhledem k tomu, že se pí primářka, infekčního odd, nemocnice na Bulovce, do dnešního dne neobtěžovala, aby mě napsala minimálně pár slov omluvy, což by se slušelo a patřilo, tak buď opustila ČR, nebo má potíže z chápáním, psaného a následně - čteného slova..
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  6. Pro mě, který žije většinu svého života v Kanadě je tento příběh opravdu hororový a marně se ptám, že se v té zemi, která si říká demokratická a při tom je řízena bývalou Stb a komunistickýmy agenty se nenajde ani jeden slušný novinář, který by to rozmazal nejen v novinách, ale i v TV. Jenže to by tam musely být i ty slušné noviny, nebo TV. Zřejmě to ani nevadí fakultní nemocnici Na Bulovce. Ta už by to dávno prošetřila a lékařská komora by se případem zabývala. Na samotném článku vidím jen jeden nedostatek. Že se paní Dubanové nepodařilo zjistit jméno doktorky o které je řeč. Co na to ten .....Ráth?

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní23:01

    Pochybuji že ta primářka opustila ten ráj zde. Jedině tak do Lybie, nebo na Kubu. Ve slušném světě by ji nikdo zaměstnat nemohl.

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní0:41

    Co na to, ten Ráth, možná, že mu patří nějaký kousek z té nemocnice, tak co by se o to zajímal, že ano?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní3:12

    Po mé stížnosti a vší té korespondenci, dne 20.4.2011, napsala pí. MUDr. Hana Roháčová,PHD. náměstkyně ředitele pro kvalitu, akreditaci a infekční problematiku, že :" vzhledem k povaze Vaší stížnosti se nedomnívám, že by byla dále účelná písemná komunikace, proto opět nabízím ústní jednání po dohodě"..
    Pochopila jsem z toho, že paní MUDr.Martina Stašková, jak se ona půvabná a nelidská pí doktorka jmenuje, je zřejmě manželkou či dcerou někoho významného a paní MUDr.Roháčová se obává zřejmě napsat, že se za "nevychovanou a hrubou" pí doktorku omlouvá, tak by mě to zřejmě raději sdělila ústně. No příště se samozřejmě Bulovce raději vyhnout..protože pí MUDr.Stašková, by zřejmě, když by se "naštvala", asi nešla daleko pro nějakou ránu, když by se jí pacient nepozdával?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní20:28

    Už dvacet let se divím, že naši lidé nevzali vážně to, co bylo přece jasně řečeno:PENÍZE AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ!!! Odtud se musí začít!

    OdpovědětVymazat