5.3.09

Nechápu systém stále zvyšovaného nájemného v obecních bytech - nájemné je zvyšováno (ačkoliv se tomu říká regulace)a to bez ohledu na to, že neudržované byty jsou stále v horším stavu.. A co se bude dít dál - tak dobře -stát "donutil" nájemníky,aby se po posledním nemravném zvýšení nájemného vystěhovali, protože jim nic jiného, pro nedostatek finančních prostředků,nežli vystěhování nezbylo.. Státní a obecní či městské byty jsou neudržované(stejně jako za socializmu) - ale sociálně slabí, protože neměli jinou možnost v těch neudržovaných bytech zůstávali, a stát tak dlouho a tak moc zvyšoval nájemné, až se těch sociálně slabých konečně "zbavil" - tedy zvýšil nájemné tak, že už většina těch lidí na jeho zaplacení jednoduše neměla.. a nyní po nuceném vystěhování sociálně slabých lidí - zůstanou byty neobydlené, nebo jak s nimi míní obce či městské části naložit? Stát se snad domnívá, že na tyto neudržované, tedy zanedbané byty - budou stát fronty bohatých lidí, kteří "jim" utrhnou ruce, aby se těchto bytů, konečně domohli, vždyť dnes jsou na trhu nabízeny luxusní byty, takže ti kteří jsou movití si mohou vybrat a určitě nečekají na to, až se "konečně" uvolní ty úžasné státní či obecní byty, do kterých nedal ani korunu už bolševik, takže nyní, po dalším 20 letém zanedbávání - jsou ty domy zanedbávané více jak půl století..
marie dubanová

125 komentářů:

  1. Anonymní6:34

    Celá ta nynější "nepěkná situace", kolem obecního bydlení, byla zaviněna masovým rozprodejem a v řadě případech i nucenou koupí obecních bytů. Penzisté byli "nuceni"(strachem, že si je někdo koupí)k tomu aby si koupili byt v němž bydleli, v mnoha případech byli nuceni se zadlužit...

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní11:53

    Nesmysl. Nezapomente ze byty na prodej byly tak lacine, ze ten kdo si byt koupil platil mensi splatky bance nez cinzi. Navic byt je jeho. Ze to mnozi neudelali je jejich chyba. VB

    OdpovědětVymazat
  3. Josef19:16

    Ale jdi ty brebto, kde zijes? Na mesici? Ne vsichni si mohli koupit byt.

    OdpovědětVymazat
  4. Setrici v normalizaci19:25

    VB byla verejna policie, jakou mas hodnost?

    OdpovědětVymazat
  5. American19:28

    VB, kdy se zacaly prodavat byty do soukromeho vlastnictvi v Ceskoslovensku po 90. roce a jaka byla mzda?

    OdpovědětVymazat
  6. Blahobyt20:12

    Kdo hned po devadesatem z tech co cekali az padne komunismus se vratil, ten udelal dobre ze si pospisil protoze v pretoctu Dolar nebo marka proti korune byly silne a domky a byty se daly koupit za hubicku. Cesky duchodce jen cumel jak z Vaclavaku mizi burtarny pane V.B.

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní20:21

    V pocatcich 90.let se strasne rychle zvedaly zivotni naklady, ale mzdy a duchody zustavaly na te same urovni jako za bolsevika. Zvenci ty penize vypadaly smesne diky kurzu vsech zapadnich men ke korune.

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní21:06

    Je videt, ze vy chytraci se musite jeste hodne ucit. Nase znama je duchodkyne, bydli ve Wenzigove ul v Praze 2 a mohla koupit jeji statni byt za 236,000Kc. (Jeji dcera je manager banky a pujcka nebyla problem). Mela penzi plus par tisic za sveho zesnuleho manzela a mela splacet bance 2,260Kc mesicne. Cinzi v te dobe platila kolem trech tisich! Nedala si ode mne poradit a ten byt nekoupila. Ted plati 7,000Kc misto 2,260Kc, byt ji nepatri a kdyz vola, tak breci.

    Koukam, ze vy chytraci vsechno prekrucujete a misto soustredeni se na tema diskuze vyzvidate puvod zkratky VB, protoze ta vam lezi v krku. Tak vam to prozradim. VB (Victoria Bitter).

    OdpovědětVymazat
  9. Domovnik21:16

    Re: Koukam, ze vy chytraci

    Kecas, kazdy si nemohl koupit byt a splacet protoze vetsina bytu nebyla na prodej hodne dlouho. Kdyz zacal trh s byty a mesta zacala prodavat byty ve velkem tak uz pro duchodce bylo pozde vubec premyslet o jeho koupi

    OdpovědětVymazat
  10. Veřejná bezpečnost (zkráceně označovaná jako VB)21:38

    Pri navsteve Ceska jsem poznal, ze vetsina duchodcu byla na tom dobre diky mnohym vyhodam, ktere tam stale existuji z dob Totality. Vladimir Bozdech

    prekrucujes, ja jsem napsal, ze za Totality tam lidi meli vyhody, ktere tady v Australii nemame. VB

    http://czech-bohemia.blogspot.com/2009/02/jak-nejsnaze-resit-financni-krizi-na-to.html#comments

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní21:43

    Mily pane Blahobyte, mate pravdu. V devadesatem si kde kdo z ciziny mohl koupit v Praze vilu, nebo luxusni byt na Vinohradech a k tomu Mercedesa a kopat se do p.... To mohl ale udelat jenom nemyslici clovek, ponevadz z policejnich zaznamu vsechny tyto vily nebo byty byly za rok nekolikrat vykradeny, nemluve o tom, ze Cesi z ciziny ve vyzkumu popularity koncili na konci zebricku az na poslednim miste za komunisty a cikany. Normalne myslici "Krajan" se nevracel ani za moznosti koupi lacinych nemovitisti.
    Do Ceska se vraceli lidi, kteri tady nic nedokazali, aby se pak denne potaceli opili od Bubenicku a nebo z jinych hospod. My se k vam radi obcas podivame, zajdeme na hroby nasich rodicu, projedeme se krasnou ceskou krajinou, navstivime par dobrych lidi (tech neni moc) a zase zpet. My ty vase vily a byty nepotrebujeme, my je mame tady.
    VB (Victoria Bitter)

    OdpovědětVymazat
  12. XXXX21:50

    Co to chlastas za patoky cechoaustralane?

    OdpovědětVymazat
  13. U zelenyho stromu21:53

    Verejna Bezpecnost: Do Ceska se vraceli lidi, kteri tady nic nedokazali, aby se pak denne potaceli opili od Bubenicku a nebo z jinych hospod.

    Vyvaruj se jit kolem nasi hospody Svejku australsky.

    OdpovědětVymazat
  14. Anonymní22:11

    Poznavam, ze dohadovat se s vami je jako vysvetlovat petiletemu Karlickovi, ze koureni je skodlive. Protoze cela tahle zakuklena parta co pisi komentare se sklada ze dvou tri stejnych lidi, kteri se ani neumi podepsat a pisi pod ruznymi psudonymi, radim vam, dejte si do klopy tresnicku a radeji jdete na obvodni schuzku Strany Duchodcu, abyste zase nacerpali dalsi rozumy, jak na toho zatracenyho zapadaka vyrukovat s dalsimi blaboly. Ja vam na oplatku napisi, jak jeden duchodce z Malenic priletel do Australie si koupit farmu pro pripad, az to tam u vas zacne smrdet. VB

    OdpovědětVymazat
  15. Zachytka22:26

    VB se musel pomatnout, jeste nedavno nenechal na socialnim zajisteni Australskych duchodcu nitku suchou jak ho pomlouval a stezoval si jak trpi, kolik ho vse stoji narozdil od ceskych duchodcu kteri ziji diky totalite v blahobytu. Pane VB, varujte duchodce z Malenic at radsi zustane doma nebo dopadne jako vy. Victoria Bitter neni sedmicka, brzdete, z Ukrajiny, Polska ci Madarska litaji duchodci si kupovat farmu do Australie? To se smi?

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymní22:27

    Koukam, ze debata jako posledne o duchodcich se zvratila na osocovani, skoda. Vracim jenom to, o co si pisatele rikaji. Mily Zeleny strome, upozornuji te, ze tu tvou zasmradlou hospodu, ani ty dalsi nepotrebuji navstevovat, protoze jsem 42 roky abstinent. A do hospody se nechodi abstinovat. Pratele, nemuzeme se zase vratit k tem duchodcum? VB

    OdpovědětVymazat
  17. Anonymní22:31

    pan VB ví o privatizaci bytů asi víc nežli já.Všem nebyly byty nabídnuty ke koupi a já o tomhle moc nevím, protože se to nikde nezveřejňovalo. Ale asi to byl, jako všechno, jeden veliký podvod...V ulici kde bydlíme, jsou nájemní domy , postavené za komunistů pro vysoké úředníky nějakého ministerstva, které jsou luxusně vybavené, a tyto domy , kde ti úředníci samozřejmě zůstali bydlet dál, byly nabídnuty k privatizaci jako první, za velice malé peníze a samozřejmě za adekvátně malé splátky.Dům kde bydlíme my, je postavený někdy v roce 1926, asi byl postaven jen na "kšeft", protože to není žádná krása. V té ulici je to nejhorší a nejstarší dům,5ti patrový bez výtahu, bez topení, byty jsou malé, ale nám jej ke koupi nenabídli, nevím proč. marie

    OdpovědětVymazat
  18. Anonymní22:35

    Pratele, ja mam proti vam velkou vyhodu. Umim cist jak anglicky, nemecky tak cesky. Jak vidim, uroven vasi cetby se rovna obecne skoly. Kdybyste umeli cist, tak budete odpovidat na tema clanku. Je videt to ubohe ceske skolstvi, o kterem uz kdysi nekdo napsal.

    OdpovědětVymazat
  19. Priatel22:45

    Mas pravdu, ceske skolstvi stoji a vzdy stalo za hovno, pozri sa na seba somar.

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní22:50

    K iformacim VB. Z jeho prispevku nahore: "(Jeji dcera je manager banky a pujcka nebyla problem)."
    Ano, zde se pan VB jasne profiluje. Jake a odkud ma ty "prumerne" informace. Ale s naprostym prehledem a z vnitrnich informaci z bank uvadim toto. Zamestnanec banky obzvlaste v pozici perspektivni mel naprosto jinou pozici si u banky pujcit nez klient, mozna i jen potencialni, ktery mel jinou pozici z pohledu ziskat uver a jinou sazbu dluhove sluzby nez pracovnik banky ci vyznamny statni urednik ci politik. Statni vyznamny urednik a rovnez politik v zastupitelskych organech PCR dostaval urokovou sazbu v rovine NULA a nekteri dokonce meli a dost mozna jeste maji sazbu ZAPORNOU. Tedy pri techto pohledech je dobre pro ctenare brat informace pana VB trochu hodne s rezervou! Netvrdim, ze jedna ve zle vuli. Jen ma JINE INFORMACE! Josef

    OdpovědětVymazat
  21. Anonymní22:58

    "Nesmysl. Nezapomente ze byty na prodej byly tak lacine, ze ten kdo si byt koupil platil mensi splatky bance nez cinzi. Navic byt je jeho. Ze to mnozi neudelali je jejich chyba. VB",
    Pane VB, Vy žijete v ČR - kdybyste tady žil, pak byste věděl - že všem lidem bydlícím ve státních domech - nebyly byty nabídnuty k prodeji, a rovněž, byste věděl, že "odhady" a tedy i kupní ceny domů byly velice zvláštní. Dům ve kterém bydlíme, nám příkladně nebyl nabídnut abychom si jej koupili. V ulici ve které bydlíme, jsou domy postavené v cca 50 letech, jsou 5ti patrové, s luxusně vybavenými byty, byly postaveny pro vysoké úředníky nějakého ministerstva, úředníci tu samozřejmě bydleli i v době "privatizace"! A tyto domy byly privatizovány v tzv. první vlně, tedy za velice malé peníze. Dům ve kterém bydlíme my, byl postaven někdy ve 20 letech minulého století, je 5ti patrový, bez výtahu a bez luxusu.. ale přesto nám k prodeji nabídnut nebyl. Možná proto, že jsem věděla - jaké byly kupní ceny domů kolem - kdo v těch domech bydlel a kdo si je tedy koupil..a tedy za kolik jim byly domy prodávány..Prý to byly ceny kolem 2 a půl až třech miliónů, za 5ti patrový dům s luxusně vybavenými byty..a kdo mohl být vysokým ministerským úředníkem za komunistů, no a kdo si ty byty tedy koupil, no a proto mohly být ty splátky, menší nežli nájemné, pane..

    OdpovědětVymazat
  22. Anonymní7:47

    Prosel jsem v Praze desitky statnich bytu, vcetne panelaku. To co jsem videl by sokovalo kazdeho cloveka, ktery zije na zapade. Napadate cikany, ale mnozi z vas bydleli v podobnych podminkach. Mohu vam vyjmenovat ctvrte a sidliste, v kterych domy byly tak zdemolovane, spinave, zdi pocmarane a nevymalovane, rozbite postovni schranky, zelezne rohozky na cisteni bot chybely, takze v noci si kde kdo mohl zlomit nohu, sklo u domovnich dveri rozbite, elektricke draty visely ze zdi, to same zarovky ze stropu, ve vytahach byla citit moc a to neni vsechno. V tom jste zili a moc se vam to libilo. Svadite to na OPBH, ale nikoho v dome nenapadlo si sami dum, v kterem jste bydleli dat do poradku. Podle toho take vypadala vase hygiena. Je videt, ze moc velkou kulturu nemate.
    Navstevnik Prahy

    OdpovědětVymazat
  23. Anonymní7:53

    Podle toho, jak pisete, tak by uz vetsina penzistu v Cechach musela umrit hlady. Jak to ze jeste ziji? Opravdu zajimave. Zdenek

    OdpovědětVymazat
  24. Kolac7:58

    V Australii polovina duchodcu taky podle toho co pise VB na jinem miste.
    Jemu se emigrace moc nepovedla, nema ani na leky.

    OdpovědětVymazat
  25. Anonymní8:52

    Makovy kolaci, jsi pravdepodobne z te sorty lidi, kteri si nevidi pres nos, jinak bys nemohl psat takobe blbosti. Nemas na leky!!! Kdybych zil v Praze, tak mam koupene sve bydleni, ale asi ne takove jako tady. Mam luxusni vilu, 6 loznic, 4 WC a koupelny, v zahrade 10x4.5 pool, mam vyhled na more a na knizce mam tolik, ze mohu litat kazdy rok kam si vzpomenu. Vis proc? Protoze jsem nebyl flakac, delal 12 hodin denne a penize dobre investoval. Kdy jsi zahodil KCS knizku? VB

    OdpovědětVymazat
  26. Anonymní8:56

    Stare ceske prislovi rika "Jak si kdo ustele, tak si lehne". Mozna, ze nekteri diskuteri spi na zemi. Historik

    OdpovědětVymazat
  27. Spolecnost pro vedy a vareni9:04

    Zivot je jen nahoda....
    jednou jsi dole jednou nahore. Ale lhat milionari nemusis. A na knizce mam tolik, ze mohu litat kazdy rok kam si vzpomenu.


    Prestoze jsme s manzelkou duchodci vlastnici svuj dum, tak nase vydani presahuje tydne $200.- navic, nez co dostavame od Centerlinku. Pri tom nepijeme ani nekourime. Po Vanocich ktere stoji hodne penez prijde leden a placeni vsech moznych pojistek na dum a auto, registrace auta(v Qld neni skoro zadna sleva) a Council rates, coz dela vice jak $3,500.-, voda atd. Nas posledni ucet za elektriku byl $464.- za 3 mesice a o dalsich vydajich nemluve. Minuly tyden jsem platil pres $800.- ruzne ucty a to je kazdou chvily. Pri navsteve Ceska jsem poznal, ze vetsina duchodcu byla na tom dobre diky mnohym vyhodam, ktere tam stale existuji z dob Totality. Vladimir Bozdech

    OdpovědětVymazat
  28. Anonymní9:08

    V civilizovaných evropských zemích činí náh´jemné bydlení cca 1/3 z celkové=ho počtu bytů, kdežto v ČR je to necelých 25 %


    Brno - V Česku v příštích letech zřejmě přibude lidí v nájemním bydlení. Zatím tvoří přibližně čtvrtinu,
    jejich podíl se podle některých odhadů zvýší, a přiblíží se tak situaci v jiných evropských zemích.
    ČTK to na odborné konferenci o vývoji realitního trhu v ČR řekl Jiří Fajkus z přední tuzemské realitní skupiny REAL SPEKTRUM.


    Realitní makléři potvrzují, že snaha najít vlastní bydlení byla v posledních letech trendem. "Nemít vlastní byt, to je skoro jako být bezdomovec, což je naprosto nesmyslný předsudek," míní Fajkus.
    Situace se však podle něj změní ve prospěch nájemního bydlení. Jiří Pácal ze společnosti Central Europe Holding ale naopak očekává ještě mírný nárůst vlastního bydlení, asi na 80 procent ze současných 75 procent.

    Ke koupi vlastního bydlení Čechy v posledních letech přiměly nejen výhodné hypotéky, ale hlavně privatizace. Obecní byty za podstatně nižší ceny než tržní si od roku 1990 koupily desetitisíce lidí. Města sice ceny postupně zvyšují, přesto požadují podstatně méně než za kolik je k dostání byt v osobním vlastnictví. Obecních bytů ubývá a ani hypotéky už nejsou tak výhodné.

    Nájemní bydlení, které v západní Evropě tvoří zhruba třetinu z celkového počtu bytů, bude podle Fajkuse zajímat hlavně mladé a chudší lidi. Za normálních okolností by mohlo díky tomu vzrůst nájemné, v Česku se ale kvůli regulovanému nájemnému nedá odhadnout, jaký bude mít vývoj, poznamenal Fajkus. "Nikdo dnes neví, jestli současné tržní nájemní je tržní nebo ne," doplnil.
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  29. Anonymní9:08

    Vite co znamena KCS?
    KOMUNISTICKY CESKY SAJRAJT.

    OdpovědětVymazat
  30. Anonymní9:12

    Regulovane najemne stoupa v Praze i o vice nez 50% rocne (zkuste si vypocty na strankach MPMR a uz ted je k pomeru k platum a duchodum vyssi nez v Nemecku. Brzy nastane neresitelna situace pro desetitisice domacnosti, kdyz na tzv. regulovany najem nebudou mit a zustanou na ulici- tyka se to zejmena duchodcu, kterym na byt nikdo nepujci a na trhu zadne levnejsi najemni byty nejsou.

    OdpovědětVymazat
  31. Anonymní9:14

    Otázka tedy zní: chceme, aby se zrušily všechny nájemní byty, s výjimkou těch luxusních, na které budou mít jen ti nejbohatší?

    Odpověď zní, chováme se přesně tak, jako bychom právě tohle chtěli. Hlavním argumentem jsou výroky ministra Čunka, který oznámil, že v roce 2010 bude jakákoli regulace zrušena. To tedy znamená, že se dosud regulované nájmy v roce 2011 najednou zvýší o sto procent. Neproběhne tedy reforma nájemního bydlení, protože se všechny nájemní byty de facto zruší. Každý si radši pořídí byt za státem podporovanou hypotéku, než aby platil nájem ve výši hypotéčních splátek. Ti kdo nebudou mít na hypotéku či na vysokou činži, zůstanou na krku obcím. A vzhledem k tomu, že obce své byty velice rychle prodávají, měly by už začít stavět nájemní domy pro nejchudší vrstvy.

    Tímto způsobem Česko skutečně překoná pozůstatky neudržitelné socialistické bytové politiky, ovšem ani náhodou se tím neposune směrem na západ. V západní Evropě totiž nájemní bydlení existuje a dokonce stát reguluje jeho ceny. Platí například pravidlo, že se ceny nesmějí zvyšovat během tří let více, než o 20 procent. Cena se také musí držet v mantinelech místně obvyklého nájemného.

    OdpovědětVymazat
  32. Anonymní9:18

    Mila pani Dubanova, vazim si Vasich clanku, precetl jsem toho od Vas dost. Mrzi me, ze misto diskuze se to vzdy obrati jinym smerem. Vsude na svete, i tady jsou nekteri duchodci na tom spatne, ale tak to vzdycky bylo a bude. Vy ani nikdo jiny to nezmeni. I v USA, ktera ma jeden z nejvyssich zivotnich urovni na svete lide spi na ulici v krabicich a jsou jich miliony. Tady na Queenslandu je 800,000 duchodcu, kteri pomalu nemaji na zaplaceni cinze. Cili tato otazka neni jenom ceska, ale celosvetova. Zdravim. VB

    OdpovědětVymazat
  33. Anonymní9:18

    Mesta privatizovala za hubicku bytovy fond, misto aby si ho nechali presne pro tyto pripady - socialni bydleni, moznosti vymeny pro porizeni primereneho bydleni. Najemnici se nakapsovali, realizovali milionove zisky a ten, kdo si poridil byleni vlastnimi silami, nedostane nic a bude jeste dotovat vystavbu noveho bydleni za rozprodane obecni byty. HUMUS!

    OdpovědětVymazat
  34. Anonymní9:56

    Kdyz uz se zminujete o milionarich, v Praze kazdy, kdo vlastni byt nebo vilu je milionar. Jestlize si koupite dum za milion a date 100 tisic zalohu a ostatni si pujcite, tak jste milionar. V Sydney kdo ma svuj dum je take bohac. Takze nemusite nadavat nekomu, kdo ma sve bydleni a tech je vetsina, ze je milionar. Pane Spolecnosti, pisete ptakoviny. Zdenek

    OdpovědětVymazat
  35. Anonymní10:37

    Zajímá mě srovnání bydlení v ČR se způsobem bydlení v civilizovaném světě, kde se lidé stěhují a to zcela běžně, za prací. To znamená, že v civilizovaném světě je naprostou samozřejmostí nájemní bydlení. Nebo že by si lidé, stěhující se za prací, vždy kupovali nový byt a starý by promtně prodali - když mění zaměstnání? To je nesmysl. Hledala jsem tuto informaci u ČSÚ, ale ten mě ji neposkytl, to jen v ČR, která se teprve učí normálnímu způsobu života, mizí nájemní bydlení a je to považováno za velice kapitalistické a pravicové, ach jo
    dubanová..

    OdpovědětVymazat
  36. Anonymní11:08

    Pan Pezident taky koupil par bytu, podvodem.

    OdpovědětVymazat
  37. Vanek11:15

    mizí nájemní bydlení a je to považováno za velice kapitalistické a pravicové, ach jo.

    Mozna kocourkovsky kapitalismus, v dobrem kapitalismu se stat snazi postarat o slabsi vrstvy obyvatel. V Kocourkove vladnou mafiani kolem cirkusaka Kocky kteri se navzajem vrazdi, pred tydnem byl vzat do vazby predstavitel ODS za pripravu najemne vrazdy, takze nejenom CSSD Vsechno stejny mafiansky ksindl, to neni kapitalismus, je to jakasi forma vychodnarske velkopanske spolecnosti vznikle z postkomunismu.
    Vim proc jsem si nebral zpet obcanstvi tehle skrvny na evropske mape.

    OdpovědětVymazat
  38. Anonymní11:26

    Já tomu vůbec nerozumím, tady není ani právní stát - ani kapitalismus ani socialismus, mě to celé připadá, jako že se tu "vládne" ode zdi ke zdi - a tohle dělali komunisté, čím hůř - tím líp. No a nakrásně - taky jsme je tady nechali -jsou před zákonem nevinní, protože nežalovaní a tedy nepotrestaní, ale jsou všude a ve vysokých postaveních a nikdo na ně nedosáhne a mnozí ani nechtějí! Ale kam to všechno povede? Není tady žádný řád, na nic se nemůžeme spolehnout, takhle přece nemůže vypadat demokracie?
    marie

    OdpovědětVymazat
  39. Anonymní11:27

    Proč se nepíše o tom, že je Klaus symbolem divokého kapitalismu devadesátých let?

    OdpovědětVymazat
  40. Kocour11:34

    Špína Václaváku
    Centrem veškerého dění v České republice, stejně jako jejím historicky nevýznamnějším místem, je bezpochyby Václavské náměstí v Praze. Jistě ho znáš, bez ohledu na to, zda bydlíš v Aši či Mikulově. Dnes ti toto místo s rozporuplnou pověstí ukážu z nového a co nejkomplexnějšího pohledu. Představím ti jeho půvaby i špínu, kterou slyne a která ho dusí. Upřímně, otevřeně, precizně a nekompromisně. Krása i hnus místa dnes budou odhaleny a detailně popsány. Pojď se tam se mnou dnes vypravit, vidět, co jsi předtím neviděl, poznat, čím je Václavák doopravdy. Budeš vědět, nač si dát pozor a naopak, čeho si příště všimnout. Odhalíš jeho opravdovou podstatu, jako rozechvělý svlékáš kalhotky nádherné, drahé děvce, s očekáváním nejlepšího a obavami nejhoršího. Nablýskaná nádhera, která má pěkně špinavou podstatu, tou je Václavák...Zásadní problémy náměstí, kterých si budeme všímat, budou: taxikáři, bordely a jejich naháněči se statutem azylantů, prostitutky, kasína, smradlavé stánky s občerstvením a rusky hovořící obsluhou, zloději rozličných formátů - od kapesních po ctihodné banky se zlodějskými poplatky, kšeftaři se vším možným, Svobodná Evropa jako lákadlo pro teroristy a komplikace pro dopravu, feťáci a jejich dealeři, herny, kluby a diskotéky s pochybnou pověstí, agresivní developeři, ruskojazyčná mafie a její pikle - a pochopitelně tvrdé nadnárodní společnosti

    OdpovědětVymazat
  41. Kocour11:36

    Máš hlad? Co takhle smradlavá klobáska na přepáleném tuku, kterou ti prodají rusky hovořící prodavačky v tomto stánku s rychlým občerstvením, kterých je na Václaváku asi 12, všechny jsou velké, soustřeďují kolem sebe špinavé bezdomovce a nonstop se z nich line naprosto odporný smrad, který dokáže slabším povahám zvednout žaludek? Ach, tyto stánky jsou mnohem zásadnější kauzou, než se zdají - jsou typickým projevem našich zkorumpovaných institucí. Všechny je provozuje společnost se silnými vazbami na povězme rusky hovořící občany - proto není divu, že všechny ty mladé dívky a ženy, co v nich prodávají, jsou Rusky či Ukrajinky. Levná pracovní síla, co si nestěžuje na pracovní podmínky... jeden ten stánek má 18m2 a k němu ještě ta podlá svině, co uzavírala za Prahu 1 smlouvu s provozovatelem, povolila odporný slunečník se stolkem o 3m2. Kolik bys řekl, že provozovatel denně platí za jeden ten stánek o nemalé ploše 18m2 na Václavském náměstí v Praze s nonstop provozem, kolem nějž projdou tisíce a tisíce lidí, včetně zejména turistů? No? Tak já ti to povím, četl jsem tu smlouvu, která má, představ si, nemístně velkorysou dvouletou výpovědní lhůtu, aby chudinky Rusky neztratily práci a jejich chlebodárci zase kšeft. Chlebodárci, co platí celých 950 Kč denně za jeden 18m2 stánek, který střízlivě odhadnuto musí mít tržbu několik desítek tisíc korun denně, v dobrých dnech i 100.000 Kč... takto se naše městská část stará o svůj majetek! Korupce a klientelismus u nás nejsou jen prázdná slova, ale realita.

    OdpovědětVymazat
  42. Anonymní11:42

    Ano a to jsme si tady všechno nechali,"hezky vyrůst", jen díky tomu, že jsme si tady "vyráběli" divoký kapitalismus 19 století a k tomu - takovou demokracii "po česku". Pokud možno žádné zákony, když tak - se jen tak něco "narychlo spíchlo" a tohle je výsledek. Žádný řád, rusáci kam se koukneš a mají "všechna práva", dokonce jim stále platíme penze, a to jen abychom si je nerozhněvali a všeobjímající "bordel", kam oko dohlédne..Kdy tomu bude konec, už máme tu "stále zelenou demokracii" 20 let a furt je to stejný.

    OdpovědětVymazat
  43. Anonymní11:47

    a toto co se tady nyní kolem nás děje, to je všechno jen a jen díky tomu, že śe tady poněkud zapomnělo na to - že demokracie a svoboda, potřebují především "PRÁVNÍ ŘÁD", že všechno musí mít svůj řád, jinak to jednoduše nefunguje - ano a tady to nyní vidíme všichni!

    OdpovědětVymazat
  44. Vanek11:49

    Diky udavaci z Hradu se ruske mafii v Cechach dari.

    OdpovědětVymazat
  45. Anonymní12:06

    Dekuji, tyhle poznamky stoji za vsecko. Chce to ne zvonecky, ale vuli vsechny ty mafisty a Rusaky vcetne panu na Hrade povesit na kandelabrech. Jenze kde je ta ceska statecnost?

    OdpovědětVymazat
  46. Anonymní12:11

    Je nepochopitelné, proč hlava státu chová tak velkou náklonnost k rusákům a je proti EU a proti radaru a proti Lisabonské smlouvě a proti Topolánkovi a proti ODS..atd.

    OdpovědětVymazat
  47. Anonymní15:08

    Pani Dubanova, byl jsem mnohokrat v USA a proto mohu komentovat. V Cechach se rodiny dum prenechava z jedne generace na druhou, Je to domov. V Americe lidi meni “Domov” podle zamestnani. Lide si kupuji v mladi dum na nejmensi deposit a nejdelsi dobu, aby nemuseli moc splacet a take kvuli danim. Jestlize ztratite praci, coz neni nic tak neobvykleho, tak se stehujete za dalsi, treba vice jak tisic kilometre a nebo i vice. Svuj dum prodate s vydelkem, kazdy rok jdou ceny nahoru a zase si koupite jiny v miste noveho zamestnani za stejnych podminek jako ten prvni a tak to jde dokola, nez se usadite. Cili mate stale sve vlastni bydleni, ktere ale dokud neni splacene patri bance. A to vetsinou je az v penzijnim veku. Poznal jsem jen par lidi, kteri meli sve bydleni zaplacene, vetsina lidi zije na uver nebo plasticke karty. A ti, kteri se v mladi nestarali, konci v papirovych krabicich. To je USA, kdo chce ma, kdo nechce konci spatne. VB

    OdpovědětVymazat
  48. Anonymní15:51

    Lepší pozdě nežli později
    Už víte, že stát se o vaši budoucnost jen stěží postará (tzv. první pilíř důchodového systému). Není to tím, že by nebyla politická vůle, nebo byli penzisté vytlačováni na okraj. Je to dáno ryze ekonomickými důsledky současného populačního vývoje. Zcela jednoduše řečeno, stát na to prostě nemá a mít nebude.

    Na reformě českého penzijního prostředí ale otázka osobních financí pro důchodový věk výhradně nestojí. Peníze, které dostanete státem vyplácené jako důchod, ať už penzijní reforma proběhne nebo ne, vám zcela jistě nebudou stačit na udržení výdajů, na jaké jste byli před svým odchodem do penze zvyklí.

    OdpovědětVymazat
  49. Anonymní17:02

    Vídáme je každý den na ulici, v autobusech, v obchodech, v čekárnách u lékaře, dá se říct že takřka všude. Staré tváře plné vrásek, šedé vlasy, sem tam hůlka či ohlá záda, a prakticky pokaždé pusa plná stížností na ten dnešní zatracenej systém. Všechno je špatně, všeho je málo, důchody jsou na nic, a všude se musí platit. Holt daň za tu zatracenou demokracii. No jo, ale tak to prostě dneska je. Komunisti už tu nějaký ten pátek nejsou, a i dnešní důchodce si musí začít pomalu zvykat na to, že to není stát kdo je povinen se o něj postarat, ale že to člověk sám se musí postarat o to, aby měl další den co do pusy. Chápu jejich situaci i to, že to pro ně přišlo poměrně v blbou dobu, ale oni ani „ty mladý“ to nemají zase tak jednoduché jak se zdá.

    S důchodci se vídám v zaměstnání prakticky každý den. I díky tomu jsem do jejich mentality tak trochu pronikl. Několik desetiletí budovaná myšlenka sociální rovnosti, kdy vše patří všem, chleba je za dvě koruny, a o práci se člověk nemusí bít, se jim s pádem komunistů rozplynula jako pára nad hrncem. Téměř každý den tak slýchám debaty o tom, jak berou pouhých deset tisíc důchodu, jak musí platit poplatky u doktora, a jak se o nich stát v jejich stáří odmítá postarat (zde si všimněte že stát, rovná se vždy „Ti zlí“).

    Koukněme se na to ale trochu s nadhledem, z pozice nestranného. Když si člověk položí jednoduchou otázku, tedy jestli mají opravdu důvod k tomu neustálému kafrání které je slyšet témeř všude (přijde mi totiž, že Český důchodce je nejvíce si stěžující bytost jakou znám), pak odpověď je taková, že nikoliv. Pokud si totiž srovnáme dva důchodce spolu s rodinou dvou manželů se dvěmi malými dětmi, pak mi pořád vychází jeden výsledek. Dnešní průměrný plat (tedy ten opravdu průměrný který reálně bere člověk v ČR) je kolem 15 000 Kč čistého. Tím jsou stanovené jednoduché počty, kdy čtyřčlenná rodina má cca 30 000 kč, a důchodci cca 20 000 (průměrný dnešní důchod je kolem 10 000). Důchodci sice rádi poukazují na poplatky u lékaře, ale oni ani ty děti nestonají o nic méně. Čtyřčlenná rodina se tak dnes má prakticky hůře, něž takový starý důchodce.

    O to víc mě pak irituje, když si při pročítání novin čtu články typu toho, že je nutné zrušit poplatky alespoň důchodcům, že je nutné seniorům dát zdarma dopravu a pod. A co právě ty mladé rodiny které jsou na tom v podstatě ještě hůř? Těm nedáme nic? Proč neustále upřednosťujeme jednu stranu na úkor té druhé? Že by z populismu těch nahoře? Že by proto, že poplatky se prostě nenosí, a každý hlas důchodce se oranžovým a rudým hodí? Možná ano, a možná třeba ne. O to víc mě ale občas dokáže naštvat to neustálé remcání starých lidí na bezpráví dnešní doby, na hrubé zacházení se starými lidmi, na neúctu …. Už jen proto, že 70% z toho všeho není pravda.

    Kupříkladu téměř každý důchodce si nezapomene v obchodě postěžovat, že ty dnešní „mladý“ jsou strašný hulváti, že je nikde nepustí si sednout, před sebe do fronty, že neumí pozdravit atd. Z mé zkušenosti je to ale právě naopak. V zaměstnání ze slušného vychování zdravím každého zákazníka, se kterým přijdu do styku. Mladí lidé lidé odpoví na pozdrav v 80% vždy, kdežto důchodci, ti Vám naopak z 80% na pozdrav nikdy neodpoví. A není to tím, že by jej neslyšeli. Když jim člověk řekne stejným hlasem a tónem cenu, hned nadávají že je to drahé – tedy sluch mají v pořádku.

    Pravda je tedy taková, že dnešního univerziálního a vždy pesimistického důchodce už asi nijak nezměníme. Spousta let tvrdého socialismu a vlády komunistů se na nich prostě podepsala. Nic už nebude jako dřív. Guláš už nebude za pět padesát, stát už nebude dotovat kde co, a spousta lidí se začně mít pouze tak, jak si opravdu zaslouží. Holt za komunistů jsme se měli líp, za komunistů by se tohle přeci nedělo :).

    Tohle je clanek uverejneny na ceskem internetu. VB

    OdpovědětVymazat
  50. Anonymní17:18

    Autor vyse uvedeneho clanku je nenavistny debil pokud jednim smahem odsuzuje vsechny duchodce v CR.

    OdpovědětVymazat
  51. Anonymní17:20

    Spousta let tvrdého socialismu a vlády komunistů se na nich prostě podepsala. Nic už nebude jako dřív.
    ------------------------

    Zajimalo by me jak se podepise dnesni mafiansky spolecensky system na generaci pristich duchodcu.

    OdpovědětVymazat
  52. Anonymní17:22

    V Australii jsou taky duchodci kteri si vecne ztezuji a nemaji proc.

    OdpovědětVymazat
  53. Anonymní17:29

    Autor vyse uvedeneho clanku je nenavistny debil pokud jednim smahem odsuzuje vsechny duchodce v CR.
    Takze je videt, ze tech debilu je u vas vic.

    OdpovědětVymazat
  54. Vanek17:35

    [REALLY HARD] - Jiří Vaněk Chytrým patří svět, blbým lopata…
    -----------------------

    Napsal Vanek v dlouhem clanku ktery vlozil V.B. Taky se jmenuji Vanek a s lopatou jsem taky delal za totality, co delal ten srac pokud uz byl na zivu? Studoval? Na studium jsem nemohl ani pomyslet. Kolik idiotu zije v CR jako tahle hnida?

    OdpovědětVymazat
  55. Anonymní18:06

    Proc pane nazyvate toho pana Vanka srac? On nepise nic jineho, nez to co vidi kolem sebe. V jeho clanku je jeho nazor s kterym se ztotoznuji. Jsem Prazak, pracuji a mam se mozna o hodne hur nez kdejaky penzista. Jirka Skala

    OdpovědětVymazat
  56. Anonymní18:18

    Důchodci jsou jen část českých občanů,ale všichni se chovají stejně. Před revolucí za všechno mohli komunisti a po revoluci za všechno může Klaus.
    Když se kohokoliv zeptáte jak se má tak začne vypočítávat co ho bolí a co co stojí.Žádný neřekne že se má dobře- to je choroba českého národa.
    Zapomněla jsem ještě na závist.

    OdpovědětVymazat
  57. Vanek19:14

    Chytrým patří svět, blbým lopata…
    ---------------------------------

    Patrim k desetitisicum co delali manualni prace a zadnym SRACEM se nenechame urazet pane Skalo. Hodne "chytrych" byli udavaci a komunisticke svine !!!

    OdpovědětVymazat
  58. K. J. Erben19:18

    K. J. Erben

    FINANČNICE

    U záložny lidé stáli,
    z plna hrdla křičeli,
    kde jsou naše prachy, králi,
    kam úspory zmizely?
    Královy jim ruce kynou,
    mlčte, dám vám svobodu,
    lid však kleje: piješ víno,
    nás posíláš pro vodu!
    Tady každá rada těžká
    ve čtvrtek i v pondělí,
    zeptejte se Klause, Ježka,
    kam se prachy poděly.
    Král jim hází hračky z věže -
    Klause, Ježka, Kohouta -
    všechno marno, Klaus i Ježek
    bum bác, letí do kouta.

    Bude-li vám, lidi, zima,
    bude-li se krátit dech,
    chcete-li se míti prima,
    čtěte si v mých dramatech.

    Zase křičí, rudnou v líci,
    čti si svoje kydy sám,
    že na vás, vy nezbedníci,
    Koženého zavolám?

    Pojď si pro ně, zbohatlíku,
    pojď, vem si ty zlostníky!
    A hle, kdosi bere kliku,
    lodě, banky, podniky.

    Jako stín se ruka plíží,
    na co sáhne otočí,
    z obýváků, ložnic, spíží
    vybírá si obročí.

    Již vztahuje černé ruce
    po chlebě i po soli,
    sametová revoluce
    dneska právě vrcholí.

    Slyšte, první, druhá, třetí,
    v poledne zvon udeří,
    klika cvakla, dveře letí,
    EU vchází do dveří.

    Ve mdlobách tu národ leží,
    na čele se perlí pot,
    pokladna je prázdná, temná,
    zbudou prachy na důchod?

    OdpovědětVymazat
  59. Anonymní5:30

    Přečetla jsem si všechny komentáře a z některých, tedy z té zloby či nenávisti a mohu říci i krátkozrakosti, jsem naprosto konsternovaná. Světová finanční krize zasáhla i ČR a někteří pisatelé jakoby to ani netušili.Ostatně proč by to měl tušit "nějaký indiferentní pisálek",když se finanční krizí a jejími následky nezabývá ani vláda ČR. Ačkoliv celý civilizovaný svět se snaží krizi čelit, ne tak ČR. Namísto aby se vláda "snažila seč může", aby se krize ještě více nezvyšovala - tak si vláda snad ani nevšimla, že se zvyšují ceny kde-čeho tedy i nájemného, bez ohledu na to, že se zvyšuje počet nezaměstnaných a tedy lidí, kteří nebudou mít na zaplacení vysokého nájemného, a zase na straně druhé se zvýšily mzdy státních úředníků,(prý aby snáze přežili krizi), nyní i hetmanů a starostů.
    Chápu, že my tady nemůžeme nic rozhodnout, jen si o tom můžeme povídat, ale některé názory jsou velice necitelné. Můžeme se "honosit" jak chceme, ale my nejsme bohatý národ, tady je většina lidí chudých, a jestliže stát "nezbrzdí" ty cenové excesy - tak to za pár měsíců může být na ulicích velice nehezké.. marie

    OdpovědětVymazat
  60. Anonymní6:10

    Jaký je rozdíl - mezi nájemným pro lidi a nájemným pro podnikání?:

    "Praha nebude kvůli krizi zvyšovat nájemné nebytových prostor
    Kvůli hospodářské krizi pozastavila Praha pro letošní rok zvyšování nájemného za nebytové prostory, budovy a pozemky. Chce tak tlumit dopady snížené poptávky na nájemce.
    PRAHA 10.3.2009 (iHNed.cz)
    reklama Rada hlavního města dnes rozhodla, že pro letošní rok nebude zvyšovat nájemné u nebytových prostor, budov a pozemků. Důvodem je podle náměstka primátora Pavla Klegy snaha za složité hospodářské situace nájemcům pomoci.

    Podle usnesení městské rady se nájemné může každoročně zvýšit maximálně o míru inflace, jak ji stanovuje Český statistický úřad. Ta loni činila 6,3 procenta." -

    Co to má znamenat ? že lidem se bude zvyšovat nájemné a je to nakrásně jedno, že je krize a lidé skončí na ulici, - ale u nebytových prostor se nájemné zvyšovat nebude, neboť je ta krize ? Má to snad znamenat, že my lidi, máme menší cenu, nežli nebytové prostory, jak potěšující!
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  61. Anonymní7:07

    Rada hlavního města dnes rozhodla, že pro letošní rok nebude zvyšovat nájemné u nebytových prostor, budov a pozemků. Důvodem je podle náměstka primátora Pavla Klegy snaha za složité hospodářské situace nájemcům pomoci.

    Podle usnesení městské rady se nájemné může každoročně zvýšit maximálně o míru inflace, jak ji stanovuje Český statistický úřad. Ta loni činila 6,3 procenta" -
    to je tedy náramný, je krize a tak se nebude zvyšovat nájemné, ale jen u "nebytových prostor".. to je skutečně výsměch!

    OdpovědětVymazat
  62. Anonymní8:30

    23. října 2008 3:42
    Přichází druhé kolo zvyšování regulovaného nájemného – nájemníci od 1. ledna zaplatí v průměru o čtvrtinu více. Většina měst se pustila do nejvyššího možného zdražení, které jim povoluje zákon.

    Nejvíce se zdraží v některých atraktivních pražských částech, například na pražských Vinohradech se od ledna zvýší činže skoro o polovinu. Za průměrný byt 3+1 s plochou 68 metrů čtverečních, který porovnává Český statistický úřad, nájemník zaplatí asi 3 400 korun, tedy asi o 1 100 korun více než letos.

    Výrazně si připlatí také nájemníci v Kladně, v Kutné Hoře či Hradci Králové. Naopak zdražení příští rok prakticky nepocítí "regulovaní" nájemníci v Berouně, Chomutově, Karlových Varech či v Teplicích.

    "Na regulované nájemné jsme zatím nesahali. Město i přes možnost zvýšení nájemného byty raději prodá," vysvětluje Renata Hybnerová z karlovarského magistrátu.
    Spokojený není nikdo.
    Ani soukromníci s nejvyšším možným zdražením neváhali. "Ano, zdražujeme podle zákonného maxima. Ale myslíme si, že je to stále málo. Snad se to za ty čtyři roky vyrovná," říká František Špaček, spolumajitel domu v centru Prahy, kde za stometrový byt platí nájemníci necelé čtyři tisíce.

    Podobně nespokojeným tónem komentuje zdražování majitel domu v Teplicích na severu Čech, který si nepřál být jmenován. Za byt o rozloze sto metrů čtverečních podle svých slov od nájemníků letos dostává 1 957 korun.

    "Od prvního ledna můžu zvednout regulované nájemné jen o korunu na metr čtvereční. To je směšné," zlobí se. Vysvětluje, že za rok mu nájemník dá zhruba 24 tisíc.
    "Z toho musím zaplatit daň z příjmu, z nemovitosti, pojištění." Dodává, že na opravy mu už nic nezbývá. Nespokojení jsou však také levicoví politici, kteří se stavějí za regulované nájemníky.

    Poukazují na tvrdost vůči chudším obyvatelům. "Nejde jen o nájemné, ale o celkové náklady na bydlení. Přídavky nestačí, ty naprosto neodpovídají realitě. Důchodci na to mít nebudou, obce už dnes situaci musí řešit, některé musí nouzově vyměnit byty," říká předseda sdružení nájemníků a poslanec za ČSSD Stanislav Křeček.
    Za předchozích vlád ČSSD se deregulace před pěti lety zastavila a rozdíly mezi tržními a regulovanými nájmy ve většině měst se dál zvýšily. Majitelé domů kvůli ušlému příjmu žalují Českou republiku u Evropského soudu ve Štrasburku.

    Sblíží se tržní a regulované nájmy?
    Lednové zvýšení nájmů bude druhé v pořadí podle pravidel, na kterých se dohodla trojkoalice s ČSSD v čele v roce 2006. V lednu 2010 může podle nich dosáhnout roční nájem pěti procent z ceny bytu.

    "V té době by mohl zákon ztratit svůj význam a obě strany nájemního vztahu budou schopny a ochotny o nájemném za byt vyjednávat," uvedl mluvčí ministerstva pro místní rozvoj, které má deregulaci na starosti.

    "Deregulace by mohla vést k tomu, že si lidé začnou kupovat vlastní bydlení. To by pak mohlo vyústit dokonce v pokles tržních nájmů, neboť se sníží poptávka po nájemním bydlení," domnívá se sociolog bydlení Martin Lux z Akademie věd ČR.

    Velká poptávka
    Podle Stanislava Křečka by k rychlejšímu sbližování tržního a deregulovaného nájmu pomohlo jen zdaňování prázdných bytů. "Tak je to třeba v Německu. Jinak totiž majitele nic nepřinutí jít s cenou dolů a byt naplnit," myslí si Křeček.

    Největší rozdíly mezi tržní a deregulovanou cenou stále panují ve středních Čechách. V Mladé Boleslavi a v Berouně platí nájemníci tržních bytů pětkrát více než ti v regulovaných.

    V těchto městech se totiž zatím příliš nezdražovalo netržní nájemné a zároveň zde lidé bojují o bydlení v blízkosti hlavního města. "Je to velkou poptávkou po bydlení v našem městě. Vyplývá to z jeho polohy," myslí si starosta Berouna Jiří Besser.
    Kam dál?
    Pavel P. Novotný MF DNES

    OdpovědětVymazat
  63. Vanek9:35

    Upozornuji diskutujici ze prispevky se musi tykat CR. Zadne primitivni "V Americe taky biji cernochy"!

    OdpovědětVymazat
  64. Anonymní10:14

    Jakým právem "reguluje" stát soukromý majetek, stát si může regulovat jen to - co mu patří a nikoliv cizí a tedy soukromý majetek. Copak jsme se vrátili zpět do socializmu..Je zajímavé, že stát nereguluje nájemné v městských či obecních bytech? - :

    " zdražování komentuje majitel domu v Teplicích na severu Čech, který si nepřál být jmenován. Za byt o rozloze sto metrů čtverečních podle svých slov od nájemníků letos dostává 1 957 korun"..!!!
    A my platíme za městský byt o rozloze 50 m 2 :
    5.398.- kč, kde je tady jaká "regulace"? Stát si dělá co chce a ale "reguluje" soukromý majetek! a ptám se jakým právem?

    OdpovědětVymazat
  65. Anonymní12:19

    Vsechny clanky zde uvedene maji jedno spolecne: DISINFORMACE!
    Kde je pravda? Lze stat nebo vy?

    OdpovědětVymazat
  66. Anonymní13:03

    Důchodci se mají dobře.

    Co nám řeknou čísla? Ministerstvo práce a sociálních věcí a Český statistický úřad uvádějí ve svých statistikách, jaký mají jednotlivé domácnosti čistý příjem. Ve srovnání na jednoho člena domácnosti, na tom nejsou důchodci zdaleka tak špatně, jak by se zdálo z jejich „nářků“. Zatímco v absolutních hodnotách příjmů se domácnosti důchodců nemohou srovnávat s domácnostmi zaměstnanců (20 639 Kč proti 10 500 Kč), při přepočtení na jednotlivé členy už důchodci tak špatně nedopadnou. Domácnost důchodců tak má na jednoho člena 7 143 Kč, zatímco průměrná domácnost o pouhých 200 Kč více a domácnost zaměstnanců o 308 Kč více. Je to způsobeno tím, že domácnost důchodců se skládá většinou z méně členů, než průměrná domacnost, do ktere patri deti.

    OdpovědětVymazat
  67. Anonymní13:23

    Proc se nezminujete o domech ktere byly statem ukradene a dosud puvodnim majitelum nevracene. Tem rikate take Statni byty? Jste zeme zlodeju a nic vic.

    OdpovědětVymazat
  68. Anonymní13:54

    Jinak uz mne otravujou narky o chudejch duchodcich. Urcite se najdou vyjimky, ale proc myslite, ze vetsina ruznych pokoutnych ci podvodnych prodejnich akci je smerovana na duchodce? Protoze maji nejvic volnych penez.
    Mnohem hur jsou na tom mlade rodiny s detmi, kde je treba navic zena na materske. O tech se ale prilis nemluvi. Vzdycky, kdyz se ma neco zdrazit (energie, plyn, voda, zvyseni DPH), vsude jsou jenom videt stkajici duchodci. A co moje kamaradka, ktera ma dve deti, je na materske a jeji manzel dela v delnicke profesi za par tisic hrubeho?

    OdpovědětVymazat
  69. Anonymní14:09

    Re: důchodová reforma
    Není pravda, že současní důchodci celý život pracovali - jak jsem již níže uvedl, spousta z nich celý život žila jen za peníze státu a teď pobírají 8 tisíc čistého - peníze, o kterých se kdejaké uklízečce nebo dělnici, která maká od nevidím do nevidím ani nezdálo. A ti co pracovali - tak jak pracovali? V době, kdy byla 100% zaměstnanost a stát s centrální ekonomikou prakticky nic rozumného neprodukoval, si každý těch pár hodin v práci odseděl, ve dvě odpoledne padla a hurá na stavbu vlastního domku. Nejlépe za nevratnou půjčku od státu, plus z materiálu, který si daný člověk nakradl během pracovní doby. Když se pak takový domek teď po revoluci prodá za 10.000.000,- Kč a hup do státního bytu po babičce, to se pak hudruje, že důchody jsou malý...

    OdpovědětVymazat
  70. Anonymní14:22

    Jsem rad, ze zacina svitat. VB

    OdpovědětVymazat
  71. Anonymní14:27

    Chudáci důchodci
    (Milan IP:[62.24.66.*], 04.12.2008 19:48) | nahlásit příspěvek

    Znám třeba manžele okolo 65 let, kteří mají regulovaný byt v centru Prahy a kromě toho vlastní nedaleko Liberce luxusně zrekonstruovanou bývalou zemědělskou usedlost, zastavěná plocha přes 400 metrů čtverečních plus skoro hektar pozemku u toho - vzhledově to nemá daleko k sídlům amerických filmových hvězd. Celé to mají kolaudované jako "objekt k rekreačnímu bydlení" Nakonec chudáci důchodci se tam budou muset natrvalo přestěhovat.

    OdpovědětVymazat
  72. Anonymní14:46

    Ja znam zase jine duchodce kteri maji s odpustenim hovno a ze se nadreli kdyz mohli jeste drit. Vyjimky jsou vsude, dokonce se najde i poctivy politik mezi mafianskou verbezi ktera vladne.

    OdpovědětVymazat
  73. Vanek14:55

    A ti co pracovali - tak jak pracovali?
    ----------------------

    Muj tata kdyz se vratil po padesatem z kriminalu tak vykladal vagony, hodne let. Otec me byvale manzelky byl holic, mel maly kramek na Karlaku ktery mu svine komunisticky vzaly. Ten taky vykladal vagony s lopatou, drobny hubeny clovek. Zvaz priste slova anonyme, bud si mlady nebo navedeny.

    OdpovědětVymazat
  74. Chocholousek14:57

    Jsem rad, ze zacina svitat. VB

    Tys musel byt nality kdyz ti svita v palici ve tri odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  75. Anonymní15:47

    Chocholousku, je videt, ze by spise tobe melo zacit svitit v palici. Jestli nerozumis cesky, tak poslouchej. Smysl mych slov byl ten, ze dopisovatele misto napadani konecne rozumne zacinaji psat sve nazory na tema clanku, napsanym pani Marii. Jestli jsi jeden z tech, ktery se nedovtipil a jako reakci neumel napsat nic kloudneho, tak se podepis svym jmenem, napis svoji emailovou adresu, rad ti vysvetlim, co je to kondakt slusnosti. VB

    OdpovědětVymazat
  76. Chocholousek ml.17:08

    Kondakt je co? Klondajk? Prestan uz chlastat ty australske patoky ty jedna pomocna strazi VB.

    OdpovědětVymazat
  77. Anonymní18:08

    Je videt, ze i ten tvuj syn nepobral moc chytrosti po tatovi. Kondakt jsem napsal, protoze vim, ze anglicky neumite. Trochu te priucim, Conduct je cesky chovani. To, ze to nevis znamena, ze ho nemas. Australsky patoky nepiji, jsem abstinent, ale pokud vim, tak australska piva jsou o 10 trid lepsi nez ta vase smichovska desitka a cely prazdroj. Kazdy, kdo se vratil z dovolene z Cech rikal, ze dostal sr......Radeji misto volovin napis, jestli volis Filipa nebo Exnera, vypadas na to. Taky se zmin jestli bydlis ve statnim byte, ukradenem emigrantovi. Me muzes vynechat, ja jsem O.K. By the way, zapomel jsi napsat svoje prave jmeno a adresu. VB (Vaucluse bowling)

    OdpovědětVymazat
  78. Mlátili vězně a posílali je na popraviště, sami si v klidu užívají penze.

    OdpovědětVymazat
  79. Anonymní0:24

    Jsme skutečně laskaví, soucitní a přátelští lidé, vím že ti co sem píší, nejsou "žádný vzorek" národa, ale přece jen to něco vypovídá o tom jací jsme!.Co je to za lidi - kdo píše ty nenávistný zlobný slova..Proč plivete po lidech, kteří nikomu nic nedělají, jen si postěžují,že ten život nemají jednoduchý a to aniž by někoho uráželi..
    Co byl život v komunismu,(nebo co to bůbec bylo za systém)ví jen ten, kdo odmítal být v té jejich zrůdné straně...Komunisté zničili 3 generace a ta druhá generace - těch lidí zničených komunisty, nikomu nic nedělá, jen si stěžuje, že život pro ně není ani nyní nijak jednoduchý, spíše naopak, ale už nemají sílu - se prát..A za to, že měli za komunistů život velice bídný a že se nyní již nemohou bránit - je bude nějaký "zmetek" - urážet - zmetek který byl v té jejich úžasné partaji a jeho život byl "proto" jako procházka růžovou zahradou!!, škoda že jsem se nechali "ukonejšit" větou nejsme jako oni..
    Všichni měli skončit ve vězení a ne že je necháme aby se nám za 20 let "vysmívali"..A mají recht, my jsme je nechali - nepotrestané a oni se nám nyní vysmívají, jací jsme byli hlupáci, a jak oni se na rozdíl od nás mají dobře!
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  80. Anonymní0:29

    "Vsechny clanky zde uvedene maji jedno spolecne: DISINFORMACE!
    Kde je pravda? Lze stat nebo vy?"

    "když něco píši, tak cituji zákon nebo vyhlášku, a pokud jsem psala o výši nájemného našeho bytu, pak jsem pouze citovala z evidečního listu, tedy jsou to pouhá fakta a nikoliv lži, jak píšete, ano?
    dubanová

    OdpovědětVymazat
  81. Anonymní9:00

    Dobre nam tak. V devadesatem jsme si mysleli, ze nam budou litat peceny husy do krku. Ted mame jenom to, co si zasluhujem.

    OdpovědětVymazat
  82. Anonymní9:09

    Vám připadá, že se máme nějak hrozně špatně? Podívejte se kolem sebe. Já tedy vidím jen samé drahé auta, drahé oblečení, pěkné domy, lidi jezdí ročně na zahraniční dovolené. To mi jaksi nepřipadá chudobu. A když se oháníte poplatkem v nemocnici, že lidi nemají pak na nájem. Kolik korun denně projíte? Zdravotní pojištění platíme na to, abychom měli zajištěnou zdravotní péči, nikoliv jídlo. Pořád někdo vytahuje důchodce. Neznám kolem sebe jediného, který by na tom byl špatně, naopak si situaci dnes pochvalují. Kde pak berou na ty předražené věci na výletech, hrnce, deky, telefony, které vůbec ke svému životu v této hodnotě nepotřebují? Jsou výjimky, ale těch není zase tolik, aby se pořád muselo mluvit jen o důchodcích. Spíše jsou na tom hůře mladé rodiny s dětmi, protože ty musí zajistit býdlení,do něj zařízení a děti rostou. To už důchodci všechno mají a nepotřebují z důvodu růstu každou chvíli jiné oblečení atd. Ale přesto jim přeji, aby mohli své stáří prožívat důstojně. A k tomu jim můžeme urrčitým způsobem pomoci taky my mladší. Ale o tom byla již řeč na jiném blogu.
    13.10.2008 14:07:00

    OdpovědětVymazat
  83. Anonymní9:26

    Už jste všichni omíláním chudoby důchodců opravdu trapní. Vždyť je plno rodin, které ani ten průměr na jednoho člena 3 tis.po zaplacení poplatků nemají, ale vy pořád máte plnou pusu jen důchodců. Dnes jdou do důchodu kolem 6O let, každý nepotřebuje hromady léků, na které se také pořád vymlouváte. No a taky si hodně protiřečíte. Na jedné straně se vám zdá stovka na den hrozně málo, na druhou stranu se socanům zdá hodně 6O korun za pobyt v nemocnici. Přitom tam mají ubytování, teplo, jídlo i léky zdarma. Snad vše kromě toal.papíru. Nejsou na tom náhodou mnohé mladší rodiny s dětmi , hlavně v této době, daleko hůř? A kolik poslanců se za ně dnes bije? Jak pak vysvětlíte, že je tolik důchodců, které darebáci okradli o deseti či statisíce? Nebo kolik je takových, co podporují ještě své děti či vnuky? Nebo kde berou peníze na výlety s prodejními akcemi předražených výrobků? Může si to dovolit někdo, kdo nemá na jídlo? Jsou výjimky, opravdu potřební, o tom není debat, a těm by stát pomoci měl.
    02.03.2009 23:17:48

    OdpovědětVymazat
  84. Anonymní9:32

    máte pravdu, že "dobře nám tak", v 90 letech, jsme byli všichni jako "omráčeni", po těch 40 ti letech totality, náhle jsme měli svobodu a demokracii a vůbec jsme se nestarali o to kdo všechno se "usadil" do čela státu a jak že vlastně bude to "vládnutí" vypadat. Nestarali jsme se ani o to, jak budou vypadat zákony, a jestli ty zákony budou chránit slušné lidi..A nežli jsme se nadáli, tak tady byla "divoká" a téměř bezzákonná privatizace, - kde se dostali "ke slovu" hlavně komunisté. Protože jen komunisté seděli v čele státních podniků - a ti jediní měli přístup k ekonomickým informacím, ke kterým nikoho nepustili, a tak komunisté "privatizovali státní podniky a byli z nich - naráz - namísto soudruhů, páni továrníci.. Proč to tady takhle mizerně "dopadlo"? Žijeme 20 let v demokracii a kam jsme se dostali?

    OdpovědětVymazat
  85. Anonymní9:57

    Zůstávají nepochopeny principy kapitalistické ekonomiky.Důchod není určen k tomu,aby z něho občan žil!! Ani náhodou! Je to jen příspěvek státu k celoživotním úsporám.

    OdpovědětVymazat
  86. Anonymní10:27

    Euroscop :
    jak se žije penzistům v EU : Pozoruhodná je i struktura výdajů na sociální ochranu. Český stát v porovnání s ostatními zeměmi velice šetří na svých důchodcích. Zatímco v EU se dává důchodcům více než 12 % HDP, v ČR je to jen 7,9 %. Jestliže hospodářský výkon ČR je zhruba o třetinu nižší než výkon Německa, životní standard českých důchodců není proti těm německým ani poloviční.
    marie

    OdpovědětVymazat
  87. Anonymní10:53

    Ziji v Nemecku, jsem duchodce a mam se dobre. Jestli vam pani Marie vadi, ze duchody jsou na Zapade vyssi, tak jste mela taky emigrovat. Vase chyba.

    OdpovědětVymazat
  88. Anonymní10:57

    Blbost, ne vsichni muzou emigrovat po 90. roce.

    OdpovědětVymazat
  89. Anonymní11:00

    Zůstávají nepochopeny principy kapitalistické ekonomiky
    ----------------------------

    Cesky kapitalismus je smes vlady mafiankeho velkopanstva a nevzdelanych primitivu. To nema nic s kapitalismem spolecneho.

    OdpovědětVymazat
  90. Anonymní11:24

    Milý anonyme, přeji dobrý večer, a ptám se, ve kterém komentáři či článku, jste si přečetl, něco o tom, že mě "vadí", že jsou v EU nebo jinde ve světě, vyšší penze. Rozlišujte, prosím, mezi konstatováním a závistí, bude se Vám lépe žít..
    marie

    OdpovědětVymazat
  91. Anonymní12:18

    Jsem v Nemecku skoro 40 let, po devadesatem se neemigrovalo ale jak prirovnavate duchody u vas a tady, tak to zni jako zavist. Starejte se, aby jste na tom byli jako my, kde mame poradek a pak srovnavejte. Vysledek bude jiny.

    OdpovědětVymazat
  92. Janosik13:19

    Starejte se, aby jste na tom byli jako my,
    -------------
    Adolfe, Adolfe turecky. Od vas muslimu se ucit nechceme. Vcera se zase v Turkistane nemeckem vrazdilo. Co se to tam deje?

    OdpovědětVymazat
  93. Nagy13:27

    Ich Mochte dich treumen Deutschland.

    Vrah v černém vojenském oblečení přišel do školy Albertville, kde se učí tisícovka studentů, ráno kolem půl deváté a začal střílet. "Ten člověk pálil všude kolem sebe," popisoval místní policejní mluvčí televizní stanici N24 útočníkovo řádění ve škole. Podle svědků střílel mlčky a bez zjevného cíle.

    Sedmnáctiletý mladík, kterého policisté později identifikovali jako bývalého studenta školy Tima Kretschmera, podle všeho zabíjel ve třech třídách. Během dvou minut zastřelil deset studentů ve věku 14 až 15 let a tři učitele. Většina zemřela na místě.

    Další lidi zranil. Jejich počet policie zatím neupřesnila, hovoří se o sedmi raněných. Televize CNN uvedla, že tři z postřelených jsou v kritickém stavu. Někteří žáci skončili v péči psychologů, ostatní mohli předčasně odejít domů.

    OdpovědětVymazat
  94. Anonymní13:59

    Dostala jsem od znameho email, abych se podivala na debaty kolem clanku o penzistech v Cechach. Kdyz jsem si precetla jenom nekolik prispevku, nemela jsem ani chut zbytek docist. Misto debaty se par pisatelu zvrhlo k sprostemu napadani ostatnich, to je neuveritelne. Tomu rikate debata? Napsala jsem znamemu, aby uz se neopovazil neco podobneho mne poslat.
    Jarmila H.

    OdpovědětVymazat
  95. Anonymní14:29

    Kdyz neumis nemecky, tak radeji zustan u cestiny, slovenstiny nebo madarstiny. V Praze se mafisti a podsveti v cernem strili vic jak kde jinde na svete. Je videt, ze zijes Madarone v Kosicich.

    OdpovědětVymazat
  96. Madaron20:55

    V Kosicich se nestrili.
    Servus du trotl

    OdpovědětVymazat
  97. Anonymní21:59

    Trottel, hlupaku, Trottel. Pis radeji reci, kterou te naucila maminka a nedelej ze sebe potatarstenyho Nemce. Priste se ozvi z necim chytrejsim.

    OdpovědětVymazat
  98. Anonymní5:32

    "Jsem v Nemecku skoro 40 let, po devadesatem se neemigrovalo ale jak prirovnavate duchody u vas a tady, tak to zni jako zavist. Starejte se, aby jste na tom byli jako my, kde mame poradek a pak srovnavejte. Vysledek bude jiny"...Pane, to co Vás tak velice pohoršilo, to jest prosím statistický přehled - račte se prosím ještě jednou podívat, ano?:

    "Euroscop :
    jak se žije penzistům v EU : Pozoruhodná je i struktura výdajů na sociální ochranu. Český stát v porovnání s ostatními zeměmi velice šetří na svých důchodcích. Zatímco v EU se dává důchodcům více než 12 % HDP, v ČR je to jen 7,9 %. Jestliže hospodářský výkon ČR je zhruba o třetinu nižší než výkon Německa, životní standard českých důchodců není proti těm německým ani poloviční"!
    marie

    OdpovědětVymazat
  99. Anonymní8:40

    Proc porad mluvite o ceskych duchodcich. Kdyz jste delali, tak jste moc nevydelavali a platili male dane. Podle toho se ted obrazi vase duchody. Nekdo to dobre napsal, ze penze je pouze prilepseni k vasim celozivotnim usporam. Prestante uz nadavat.

    OdpovědětVymazat
  100. Anonymní8:50

    Míra ohrožení chudobou za celou populaci dosahuje v České republice 10 %. Tato míra je druhá nejnižší v EU-25, kde činí v průměru 16 procent (údaj za rok 2004).

    "Míra ohrožení chudobou za celou populaci je u nás deset procent, je to druhý nejlepší výsledek v EU hned po Švédsku. Na jednu stranu tu ukazuje, že jsme stát rovnostářský, na stranu druhou to je riziko lenivosti, ztráty motivace a zneužívání systému.

    OdpovědětVymazat
  101. Anonymní8:56

    Petr Gola - 7. 5. 2007 0:00
    Čeští důchodci: Nejméně chudí v Evropě
    Státní penze v členských zemích Evropské unie je mnohem vyšší než v ostatních vyspělých zemích světa. Její výše však bude v nejbližších letech klesat. Budoucí penzisté budou více odkázáni na své vlastní úspory.

    OdpovědětVymazat
  102. Anonymní9:23

    V roce 2008 byl průměrný český důchod na dvaačtyřiceti procentech průměrné mzdy. Ve srovnání s USA, Irskem nebo Kanadou jsou na tom čeští penzisté ještě dobře - ve jmenovaných státech jsou totiž penze sotva třicetiprocentní.

    OdpovědětVymazat
  103. Anonymní9:47

    Míra ohrožení chudobou - to je sice pravda, ale Vaše informace je poněkud zastaralá, je z roku 2007, k tomu je ovšem nyní nutné přidat 400 000 nezaměstnaných, to jen pro pořádek, ale zase jste to hezky "přenesl" či přenesla, ovšem snad by se slušelo uvést titul odkud tato informace pochází..a snad i přidat nějaký vlastní názor, nebo ne?
    marie

    OdpovědětVymazat
  104. Anonymní9:53

    Milostiva pani duchodkyne si kupuje u reznika jatyrka pro sveho pejska a vedle dalsi duchodkyne cucha k sunce, jestli je cerstva.
    Za prvni republiky si muj deda lamal chleba do kafe a obcas si koupil virzinko. A zil do 92.
    Chleba do kafe, no dovolte?

    OdpovědětVymazat
  105. Vanek10:26

    Lamali jsme chleba do kafe i za Husaka.

    OdpovědětVymazat
  106. Vanek10:30

    Kazdy normalni clovek cucha k masu a sunce ve state ktery prodava zkazene zelene maso !!!

    OdpovědětVymazat
  107. Anonymní10:37

    správně,každý normální člověk "čuchá" k masu, Vy si snad, sire kupujete maso zcela zelené a na rozdíl od českých penzistek, Vám to nevadí?
    chcete tím říci,pane, že požadovat kvalitní maso je něco nepatřičného ?
    marie

    OdpovědětVymazat
  108. Anonymní10:54

    Bez cuchani k masu by jeden v Cesku dostal prujem.

    Hygienik varuje: Hrozí průjmy
    Hlavní hygienik Michael Vít upozornil na zdravotní rizika závadných mas. „Konzumentovi v takovém případě hrozí nejrůznější infekční průjmová onemocnění, jako například salmonelóza.“

    Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce se přitom nejedná o ojedinělou záležitost. „Stížnosti spotřebitelů na to, že jim obchodníci nabízejí zapáchající nebo jinak závadné maso, bohužel nejsou v Praze neobvyklé,“ řekla včera Deníku tisková mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Martina Šmídtová

    OdpovědětVymazat
  109. Anonymní11:04

    No vidíte, pane anonyme a Vy se divíte, že milostivá paní důchodkyně "čuchá" k masu..

    OdpovědětVymazat
  110. Anonymní11:09

    Ja o voze, vy o koze. Kdyz ta pani duchodkyne si muze dovolit cuchat k drahe uzene sunce, ktera v Praze je prvotridni, tak asi hladem netrpi. Co do toho pletete zelene maso, kam to chodite nakupovat? To ani nepiste, delate si akorat ostudu.

    OdpovědětVymazat
  111. Anonymní11:17

    ale, ale, jakou ostudu, pane, já přece to zelené maso neprodávám..
    A stran mého nakupování, když Vás to zajímá, tak pro maso a uzeniny jezdím výhradně do Vídně..

    OdpovědětVymazat
  112. Inspektor11:18

    Co do toho pletete zelene maso, kam to chodite nakupovat? To ani nepiste, delate si akorat ostudu.
    ----------------

    Prestan chlastat hlupaku


    Praha - Vždy čerstvé a chutné zboží, alespoň to proklamují pražské obchodní řetězce. O tom, že ne vždy se to daří, ví své i čtenář Deníku Jiří Sejkora.

    http://www.denik.cz/z_domova/zelene_maso20090312.html

    OdpovědětVymazat
  113. Anonymní11:19

    Ziji dlouho v cizine, ale jeste ani jednou jsem zelene maso u reznika nevidela. Jestli u vas prodavate zkazene maso a s klidem o tom pisete, tak je videt, ze mezi kultivovane narody nepatrite.

    OdpovědětVymazat
  114. Anonymní11:23

    Pamatuji si, ze k masu cuchali akorat milostive panicky. Ty chudsi na nej nemeli.

    OdpovědětVymazat
  115. Anonymní11:26

    Podle toho, jak pisete to musi u vas v Cesko-zlodejsku vypadat. Preji vam prijemnou otravu.

    OdpovědětVymazat
  116. Anonymní11:28

    Malý ráj na Kampě

    Omáčka u hlavního jídla - pečeného kuřete s kuskusem a orientálním kořením - byla zkažená. Když jsem o tom řekla číšníkovi, vzal beze slova ze stolu můj talíř a odnesl ho do kuchyně. Po dvaceti minutách se objevil se stejným talířem, na němž leželo to samé kuře (teď už studené). Stejná byla i omáčka. Poznala jsem to podle toho, že v ní byly kousky kuskusu, které se tam dostaly, když jídlo přenášeli z talíře na talíř. Jediný rozdíl byl v tom, že nyní byla „vylepšená“ množstvím černého pepře a nejrůznějšího koření.

    „Je mi líto, že vám omáčka nechutnala,“ pronesl s úlisným úsměvem číšník. Pokusila jsem se mu vysvětlit, že nešlo o to, že mi nechutnala. Byla zkažená. Vůbec se neměla objevit na stole. Bylo mu to očividně jedno.

    OdpovědětVymazat
  117. Anonymní11:53

    Divim se, ze k vam vubec jezdi cizinci, kdyz jidlo v restauracich je zkazene, vsude vas okradou a k tomu jeste mate stesti, ze vas nekdo nezmlati a neukradne penezenku. A to se opovazujete s klidem uverejnovat v novinach! Delate si sami ve svete ostudu! Jeste ze to cim se tady chlubite cte malo lidi.

    OdpovědětVymazat
  118. Dnesni CR12:11

    Chudáci lidi. Zelená sunka a jiné zpravy ze zaostalé česke společnosti

    Péče o lidi po mrtvici v Česku vázne, chybí kvalitní rehabilitace.

    Šance na úplné uzdravení po mrtvici nebo alespoň na slušný život je u pacientů v Česku menší než jinde v Evropě.

    Česku chybí personál i lůžka – LDN na podobnou péči vybavené nejsou – a také podpora rodin nemocných. "Již tři roky pečuji o manžela, který je velmi těžce postižený. Jsem úplně vyčerpaná," říká Marie Marešová, která se už tři roky stará o svého muže. Po pádu na hlavu jeho mozek přestal ze dne na den fungovat. Žena je bez energie, rodina bez peněz. "Je to neustálý boj jak s úřady, tak třeba s hledáním zařízení, kde by se o manžela alespoň na chvíli postarali," dodává žena.

    Nebo jiný příběh – sotva třicetiletá žena je po mozkové mrtvici, ale pomoc lékařů přišla pozdě. V jejím věku nikoho nenapadlo, že ji postihla právě mrtvice. Šlo o pár hodin, toto prodlení však ženu uvrhlo zpět na úroveň kojence.

    Podobně vážných případů přibývá nejméně několik set ročně. Maximální příspěvek, který může zcela nemohoucí člověk respektive jeho rodina dostat, činí jedenáct tisíc korun měsíčně. Získat ho znamená podstupovat vlekoucí se jednání s úřady, kdy je třeba dokazovat, že člověk se o sebe nemůže starat.

    OdpovědětVymazat
  119. Anonymní12:56

    Prectete si zahranocni kecalkove jak je to s byty v CR a pak radte!

    Město neumí prodat své byty. Dá proto firmě 55 milionů.

    Karviná - Šedesát tisíc obyvatel Karviné teď může přemýšlet o tom, k čemu je městu radnice s primátorem, radou, zastupiteli a téměř čtyřmi sty zaměstnanci.

    Proč? Město vedené koalicí sociálních demokratů a ODS hodlá prodat obecní byty nájemníkům. Tvrdí však, že to radnice neumí a najalo proto soukromou firmu. Té za zprostředkování prodeje zaplatí desítky milionů korun.

    „Do dvou let chceme prodat šest tisíc bytů," potvrdil primátor Karviné Tomáš Hanzel z ČSSD. „A na to potřebujeme profesionály."

    Soukromé společnosti Isa Consult proto město předalo veškerou dokumentaci svého bytového fondu a podepsalo smlouvu, podle které se firma o prodej bytů postará.

    A pokud to Isa Consult stihne ještě do komunálních voleb na podzim roku 2010, zaplatí ji město za tuto službu 55 milionů korun. Vše na základě výběrového řízení, do kterého se společnost Isa Consult přihlásila jako jediná.

    http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=631310

    OdpovědětVymazat
  120. Anonymní13:47

    Je videt, ze za 20 let svobody jste se nic nenaucili. Nemecko bylo v petactyricatem v ruinach a za 20 let tam byl blahobyt. Misto, abyste si vzali priklad, tak umite akorat kecat u piva v hospodach a rikat zlatej Husak.

    OdpovědětVymazat
  121. Anonymní14:46

    Kazda vetsi nemovitost se prodava pres Realitni Agenturu nebo pravnicke sluzby a ty se musi platit. Jestlize si ta Isa Consult firma uctuje 55 milionu za 6 tisic bytu, tak jim to dava 9,166Kc za kazdy byt. To zni jako pohadka. Proc o tom vubec pisete?

    OdpovědětVymazat
  122. Proc se o tom pise? Protoze je to zbytecne tunelovani

    Každá realitka by to zvládla levněji, „Taková odměna se zdá v každém případě nepřiměřeně vysoká. Každá realitka či advokátní kancelář by to udělala levněji," je přesvědčen například předseda Sdružení na ochranu nájemníků, „Cena je přemrštěná i vzhledem k tomu, že firma dostala od města všechny podklady,"
    „Vypadá to, že firma má vše dobře zorganizováno a ví, jak na to. Tu sumu ale nechápu," uvedl nájemník jednoho z bytů v Karviné. Také si kupuje byt a proto nechtěl zveřejnit své jméno, aby neměl při jednáních potíže.

    OdpovědětVymazat
  123. Vanek16:24

    Estebak Kukina zablokuje vse!!!

    Počet nezaměstnaných nad padesát stále roste


    Podíl lidí starších 50 let mezi uchazeči o zaměstnání, které evidují úřady práce, loni na konci září činil 29,5 procenta a na konci prosince 29,3 procenta. Jeho hodnota na konci února byla 27,7 procenta. Zatímco však ke konci loňského září práci hledalo 92.880 lidí starších 50 let, koncem prosince jejich počet vzrostl na 103.063 a na konci února jich bylo dokonce 118.939.

    "Jsou to poměrně alarmující čísla a je to věc, která starší generaci trápí velmi výrazně," prohlásil Kocáb. Podle něj zaměstnavatelé propouštějí raději starší zaměstnance také proto, že kvůli dlouhé době strávené v zaměstnání obvykle dosahují vyšších platů, a proto na nich mohou firmy více ušetřit.

    Úřady práce nyní zaměstnávání starších lidí věnují speciální projekty financované z prostředků Evropského sociálního fondu.

    Zákony starší lidi chrání nedostatečně
    Obraně práv seniorů by podle Kocába mělo pomoci přijetí antidiskriminačního zákona, který má být povinnou součástí legislativy členských zemí Evropské unie, Česko jej však jako jediná země evropské sedmadvacítky dosud nemá. Parlament jej sice odhlasoval, zastavilo ho ale veto prezidenta Václava Klause. Pokud ČR normu nepřijme, hrozí jí série žalob od Evropské komise a pokuty; jednou už dokonce Evropský soudní dvůr Česko odsoudil.

    OdpovědětVymazat
  124. Anonymní21:05

    Zazvonil zvonec a pohadky je konec. Kasparek

    OdpovědětVymazat
  125. Znovu jsem si po třech letech přečetla komentáře, ale český člověk je furt stejný.
    dubanová

    OdpovědětVymazat