1.11.08

kdyz jsem pred 30 lety odvolal podpis pod Chartou77

Ukazka z planovaneho serialu "Zivot v Charte":

Dr. Uhl byl zubar, bydlel na bodamskem Jezere, na svycarske strane. Po padesatem se americanum podarilo ho dostat z jednoho lagru na Jachymovsku s pomoci ceskych agentu. Kdyz jsem prisel jednou ve Vidni z prace, Helena mi rika ze volal nejaky pan Uhl ze pry hned upozornil ze nema s prazskym Uhlem co spolecneho a ze mu dal moje videnske telefoni cislo pan Malasek ze Svob. Evropy. Tak jsem mu zavolal, rekl mi ze jednou za rok jezdi na rakouske jezero se zotavit a ze me zaplati i taxika kdyz ho na jeden den navstivim protoze o mne slysel od Malaska a jinych slusnych lidi a byl by rad kdybych si nasel cas. Cas jsem si udelal, jel jsem svym autem, jezdili jsme tam dost casto, asi 80 km na jihovychod Rakouska (madarske hranice) Kdyz jsem vylezl z auta na parkovisti pred luxusnim penzionem a sel k hlavnimu vchodu, stal tam chlap. Jak jedle, kam se sere dnesni mladez, opaleny a hned ke mne Vitam vas pane Vanek. Sedli jsme si do zahradni kavarny s vyhledem na jezero a hezky jsme si popovidali. Nase odvolani Charty bylo poslano vsem ceskym exilovym novinam v Rakousku, Svycarsku a Nemecku. Z tech ktere odpovedely me napsal jejich vydavatel ze odvolani zverejni hned az to zverejneni nekdo jiny, nebo neco podobnyho. Ze Svobodne Evropy me zavolal Malasek ml, (pracoval taky v RFE jako jeho otec) a pozval me k nemu do Mnichova. Tam se zrodil plan jak provest diverzni akci ve Frankenu kde hvezdou nebyl pater Opasek ale Rudi chartisti. Malasek si stezoval jak se bolsevici nacpali do Svobodky. Odvolani a nasledne prohlaseni bylo tak silne ze se jim zabyvala zvlatni komise rakouskeho parlamentu. Pozadal jsem ji aby byl predvolam znamy socan Premysl Janyr st. ktery komisi sdelil ze odmita odpovidat na me otazky bez pritomnosti sveho pravniho zastupce. Rakusane me rekli ze o jeho spolupraci vedi ale tim ze neposkozuje rakouske zakony nemuzou nic delat. Dr. Uhl me navrhl jestli bych mohl jeste na rychlo napsat par slov k bolsevickym zlocincum z Charty, do setkani spicek emigrace zbyvaly dva tydny. v te dobe jsem byl na tom dobre v politickem psani, psal jsem slusne a s laskou. asi za tri dny jsem mu poslal A4 popsany na stroji, byli jsme domluveni ze udela urcite korekce kdyby bylo treba, zavolal mi ze to jiz zitra v nemecku budou tisknout bez korekci aby vse bylo pripraveno v prestihu. Do Frankenu ten rok prijel kdekdo. Mlynar, Binar, Landovsky, zastupci vsech krajanskych spolku, exilove noviny, ffffsichni z emigrantske (pardon, exilove) elity. Ceska Dad's army propasovala do desek v kterym byl program setkani tajne pripraveny material. Ucastnici setkani zasedli, podivali se do jednaciho radu a tam na ne vypadlo me prohlaseni a odvolani Charty. Zkoprneli :-) Do dnes me odvolani chartisticka elita taji. 30 let pravdolaskari ziji ve lzi.

Žádné komentáře:

Okomentovat